Hoe inclusief is de Nederlandse marketingsector? Stichting Reframe doet onderzoek

- Bureaus
- 11 feb 2025 @ 13:02
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 11 feb 2025 @ 13:02
- Imke Walenberg
Vanaf deze week start Stichting Reframe een groot onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Hoe divers is het vak eigenlijk? Hoe wordt inclusie toegepast in personeelsbeleid en campagnes? En waar liggen de grootste uitdagingen?
Om die vragen te beantwoorden, verzamelt Reframe de komende drie weken inzichten onder een brede groep professionals—van adverteerders en creatieve bureaus tot onderzoeks- en mediapartijen. Het onderzoek wordt gesteund door organisaties als VIA, BVA, ADCN, Dutch Digital Design, DDMA en Audify, die helpen een representatief beeld te schetsen van de sector.
Volgens Ahmed Ait Moha, bestuurslid van Reframe, is het onderzoek urgenter dan ooit. “Internationaal wordt veel gesproken over het belang van DE&I. Met dit onderzoek krijgen we niet alleen zicht op de stand van zaken in Nederland, maar ook op hoe de industrie het thema waardeert en welke inspanningen worden geleverd.”
De resultaten worden vóór de zomer gedeeld en moeten niet alleen een spiegel voorhouden, maar ook concrete handvatten bieden om diversiteit en inclusie binnen de sector te versterken.
Deelname aan het onderzoek is mogelijk via deze link.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

