Hoe inclusief is de Nederlandse marketingsector? Stichting Reframe doet onderzoek

- Bureaus
- 11 feb 2025 @ 13:02
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 11 feb 2025 @ 13:02
- Imke Walenberg
Vanaf deze week start Stichting Reframe een groot onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Hoe divers is het vak eigenlijk? Hoe wordt inclusie toegepast in personeelsbeleid en campagnes? En waar liggen de grootste uitdagingen?
Om die vragen te beantwoorden, verzamelt Reframe de komende drie weken inzichten onder een brede groep professionals—van adverteerders en creatieve bureaus tot onderzoeks- en mediapartijen. Het onderzoek wordt gesteund door organisaties als VIA, BVA, ADCN, Dutch Digital Design, DDMA en Audify, die helpen een representatief beeld te schetsen van de sector.
Volgens Ahmed Ait Moha, bestuurslid van Reframe, is het onderzoek urgenter dan ooit. “Internationaal wordt veel gesproken over het belang van DE&I. Met dit onderzoek krijgen we niet alleen zicht op de stand van zaken in Nederland, maar ook op hoe de industrie het thema waardeert en welke inspanningen worden geleverd.”
De resultaten worden vóór de zomer gedeeld en moeten niet alleen een spiegel voorhouden, maar ook concrete handvatten bieden om diversiteit en inclusie binnen de sector te versterken.
Deelname aan het onderzoek is mogelijk via deze link.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers