Campagnes met buitenreclame zorgen voor meer extra verkoop
- Content
- 10 nov 2014 @ 14:45
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 10 nov 2014 @ 14:45
- Redactie Contentmarketing
Onderzoeksbureau GfK heeft in opdracht van Outreach de effectiviteit van 98 FMCG campagnes met én zonder buitenreclame vergeleken. Campagnes met buitenreclame zorgen, zowel tijdens de campagne als in de week en de maand erna, voor méér extra verkoop.
De belangrijkste conclusies:
- Campagnes mét buitenreclame zorgen voor meer extra verkoop dan ‘Mono TV’ campagnes of campagnes met een mix van TV en print.
- Qua opbrengst per geïnvesteerde Euro zijn ‘Mono Out Of Home’ (OOH) campagnes het meest kostenefficiënt.
- In de combinatie TV en OOH levert een aandeel van 20% OOH meer op dan een aandeel van 10%
- Buitenreclamecampagnes werken niet alleen tijdens de campagneperiode zelf, maar hebben ook een korte en een lange termijn verkoopeffect.
Voor het onderzoek zijn 98 FMCG campagnes onder de loep genomen die hebben gelopen in 2013-2104. De campagnes zijn op aanwijzing van GfK geselecteerd door Outreach in samenwerking met de gespecialiseerde mediabureaus Kinetic, Posterscope, Vivaki en Rapport.
Doel van het onderzoek was het bepalen van de bijdrage van buitenreclame aan extra verkoop tijdens de campagne, in de week erna (korte termijn) en in de maand na de campagne (lange termijn).
De volgende campagnetypen zijn met elkaar vergeleken:
- Mono TV
- Mono Out of Home (OOH)
- Mix TV en OOH
- Mix TV en Print
Voor het bepalen van de verkoopeffecten is gebruik gemaakt van de data van het GfK ConsumerScan panel, waarin 10.000 huishoudens dagelijks hun boodschappen scannen. De bijdrage van de verschillende media aan de verkoop is bepaald door middel van een econometrische analyse, waarin de bruto mediabestedingen gebruikt zijn als inputvariabele en waarin is gecorrigeerd voor prijs en promotionele acties.
Credits afbeelding: M.M.Minderhoud, cc-by-sa.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
Laatste Nieuws
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes