Nieuw: de 3D content experience

Nieuw: de 3D content experience
  • Content
  • 14 jul 2021 @ 09:18
  • 24511 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ContentStorytellingTrends

BlowUP biedt in Nederland een primeur op het gebied van ‘immersive content’. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg is daar voor het eerst een unieke 3D digital Out of Home ervaring te beleven.

Een enorme 3D haai zwemt rond in de binnenstad en verrast het publiek.'Emma' is een voor Nederland uniek 90° LED-scherm van ruim 65m². Door de bijzondere vorm van deze digitale landmark lopen consumenten letterlijk onder het scherm door, wat een spectaculaire visuele ervaring biedt aan bezoekers en bewoners van de stad. Rutger van de Wiel, de Tilburgse Creative Director van IDS Animation Studio heeft hiervoor een 'naked-eye 3D-animatietechniek' gebruikt om een optische illusie te creëren.

Initiator BlowUP gaat vaker met immersive, anamorphic en 3D-content werken, meldt het mediabedrijf naar aanleiding van deze 3D primeur. De creative hub blowUP LAB adviseert en inspireert merken en mediabureaus hoe (D)OOH-campagnes maximale aandacht en betrokkenheid van consumenten kunnen krijgen. Merken en bureaus zijn uitgenodigd om samen te bouwen aan creatieve en innovatieve Digital Out of Home campagnes.

Ernst Vos, Chief Commercial Officer BlowUP media Group: 'Met The Collective, ons netwerk van Premium Plus-schermen, creëren we innovatieve mogelijkheden voor magische campagnes en gaan we op nieuwe manieren verbinding aan met onze audiences. Binnen Digital Out-of-Home is het tijd voor slimmere en creatievere merkboodschappen, en met Emma kunnen merken de creatieve mogelijkheden, flexibiliteit en impact van ons krachtige medium optimaal benutten.'

The Collective
BlowUP media biedt adverteerders met 'The Collective' naar eigen zeggen een stevig digital Out of Home netwerk in de grootste steden van Nederland, met Premium Plus advertising screens op landmarklocaties in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Tilburg. 'Zo realiseren we een unieke positie in het Nederlandse digital Out of Home landschap. Naast deze full-motion schermen behoren ook Giant Posters en popUP experience stores tot het portfolio.'
Bekijk hieronder de animatie gemaakt door: IDS Animation Studio
(PvWK)

 

Over BlowUP media
'BlowUP media, dochteronderneming van Ströer SE & Co. KSGaA, is een innovatieve internationale (D)OOH exploitant met kantoren in 9 Europese steden en meer dan 28 jaar ervaring. BlowUP media NL – het boutique mediahuis van Nederland op het gebied van (Digital) OOH – biedt premium producten; Giant Posters variërend in grootte van 100 tot 2.500 m², full motion digitale schermen en popUP experience stores.'

(bron: Ströer SE & Co)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken