Nieuwe game om bekend te raken met het vak luchtverkeersleider

Nieuwe game om bekend te raken met het vak luchtverkeersleider
  • Content
  • 7 okt 2021 @ 10:14
  • 24068 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content
  • 7 okt 2021 @ 10:14
  • 24068 x gelezen
  • Ryan Baij

Digital Agency DTT heeft in opdracht van Luchtvaart Nederland (LVNL) een game ontwikkeld om jongeren bekend te maken met het vak van luchtverkeersleider.

In de game ‘LVNL Take Control of the Tower’ heeft de speler de controle over het luchtruim rondom Schiphol en beslist hij/zij wat de vertrek- en aanvliegroutes van vliegtuigen worden. De game is een simpele, toegankelijke manier om kennis te maken met het werk en spelenderwijs te ondervinden of het werk als luchtverkeersleider wellicht iets voor hem is. Ook kan de speler ondervinden of dat een andere (operationele) functie bij LVNL bij hem of haar zou passen. Zo is LVNL ook verantwoordelijk voor het vernieuwen en beheren van technische systemen, het verstrekken van luchtvaartinlichtingen en het verzorgen van opleidingen voor de luchtverkeersleiding.

Deelnemers van de game vormen een community, die elkaar motiveert en zorgt voor een gezonde dosis competitie. Je kunt namelijk vergelijken hoe de eigen prestaties zijn, ten opzichte van andere gamers. Spelers krijgen een plaats in rang, afhankelijk van hun speelniveau en prestaties.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken