[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (2)

[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (2)
  • Content
  • 8 sep 2021 @ 10:00
  • Link
  • Lydia Groeneveld
    Lydia Groeneveld

    Online Marketing Consultant
    Pure Internet Marketing
  • PromotieContent

Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij prachtige voorbeelden van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht. Deel 2 in deze reeks.

Have a break, Have a KitKat
Eén waar woorden bijna overbodig zijn: het perfecte screenshot van KitKat. Al jaren gebruiken ze de beroemde slogan Have break, have a KitKat – en het inspelen op de lockdown is hierbij perfect gedaan middels contentmarketing.


Bron: Kitkat

Moederdag bij Chanel
Moederdag, de dag waarop kinderen volop gaan kleuren, knutselen en hun allermooiste tekening aan hun moeder geven. Chanel speelde daar op in door tekeningen van kinderen in de schijnwerpers te zetten. De kinderen van de ouders die bij Chanel werken, maken vaak tekeningen van de producten van Chanel – en Chanel besloot een speciale Moederdagcampagne te wijden aan de tekeningen van de kinderen. Een campagne die voor heel wat mooie reacties – en opnieuw free publicity – zorgden!


Bron: Chanel

Herkenbaar met bol.com
Als je bol.com op social media volgt, grinnik je dagelijks om de meest herkenbare posts die zij plaatsen. Ook speelt Bol.com vaak bliksemsnel in op actualiteiten. Hier twee voorbeelden – o zo simpel, maar zo herkenbaar!

Bron: bol.com

Toyota bekendmaking
Je zal er maar net op moeten komen – is vast je gedachte als je deze uiting ziet. Toyota maakte met originele content bekend dat ze officiële sponsor zijn van een tennisclub.


Bron: Toyota

Lydia Groeneveld

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken