[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (2)
- Content
- 8 sep 2021 @ 10:00
- Link
-
Lydia Groeneveld
Online Marketing Consultant
Pure Internet Marketing - PromotieContent
- 8 sep 2021 @ 10:00
- Lydia Groeneveld
Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij prachtige voorbeelden van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht. Deel 2 in deze reeks.
Have a break, Have a KitKat
Eén waar woorden bijna overbodig zijn: het perfecte screenshot van KitKat. Al jaren gebruiken ze de beroemde slogan Have break, have a KitKat – en het inspelen op de lockdown is hierbij perfect gedaan middels contentmarketing.
Bron: Kitkat
Moederdag bij Chanel
Moederdag, de dag waarop kinderen volop gaan kleuren, knutselen en hun allermooiste tekening aan hun moeder geven. Chanel speelde daar op in door tekeningen van kinderen in de schijnwerpers te zetten. De kinderen van de ouders die bij Chanel werken, maken vaak tekeningen van de producten van Chanel – en Chanel besloot een speciale Moederdagcampagne te wijden aan de tekeningen van de kinderen. Een campagne die voor heel wat mooie reacties – en opnieuw free publicity – zorgden!
Bron: Chanel
Herkenbaar met bol.com
Als je bol.com op social media volgt, grinnik je dagelijks om de meest herkenbare posts die zij plaatsen. Ook speelt Bol.com vaak bliksemsnel in op actualiteiten. Hier twee voorbeelden – o zo simpel, maar zo herkenbaar!
Bron: bol.com
Toyota bekendmaking
Je zal er maar net op moeten komen – is vast je gedachte als je deze uiting ziet. Toyota maakte met originele content bekend dat ze officiële sponsor zijn van een tennisclub.
Bron: Toyota
-
Lydia Groeneveld
- Werkt bij: Pure Internet Marketing
- Functie: Online Marketing Consultant
- Website:https://www.pure-im.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes