[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (2)
![[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (2)](/content/weblog/2021/09/column-prachtige-voorbeelden-van-contentmarketing-2/Stockfoto-blij.jpg)
- Content
- 8 sep 2021 @ 10:00
- Link
-
Lydia Groeneveld
Online Marketing Consultant
Pure Internet Marketing - PromotieContent
- 8 sep 2021 @ 10:00
- Lydia Groeneveld
Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij prachtige voorbeelden van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht. Deel 2 in deze reeks.
Have a break, Have a KitKat
Eén waar woorden bijna overbodig zijn: het perfecte screenshot van KitKat. Al jaren gebruiken ze de beroemde slogan Have break, have a KitKat – en het inspelen op de lockdown is hierbij perfect gedaan middels contentmarketing.
Bron: Kitkat
Moederdag bij Chanel
Moederdag, de dag waarop kinderen volop gaan kleuren, knutselen en hun allermooiste tekening aan hun moeder geven. Chanel speelde daar op in door tekeningen van kinderen in de schijnwerpers te zetten. De kinderen van de ouders die bij Chanel werken, maken vaak tekeningen van de producten van Chanel – en Chanel besloot een speciale Moederdagcampagne te wijden aan de tekeningen van de kinderen. Een campagne die voor heel wat mooie reacties – en opnieuw free publicity – zorgden!
Bron: Chanel
Herkenbaar met bol.com
Als je bol.com op social media volgt, grinnik je dagelijks om de meest herkenbare posts die zij plaatsen. Ook speelt Bol.com vaak bliksemsnel in op actualiteiten. Hier twee voorbeelden – o zo simpel, maar zo herkenbaar!
Bron: bol.com
Toyota bekendmaking
Je zal er maar net op moeten komen – is vast je gedachte als je deze uiting ziet. Toyota maakte met originele content bekend dat ze officiële sponsor zijn van een tennisclub.
Bron: Toyota
-
Lydia Groeneveld
- Werkt bij: Pure Internet Marketing
- Functie: Online Marketing Consultant
- Website:https://www.pure-im.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Podcast Show 2023: onafhankelijkheid, awards, medische...
- Snickers zet YouTube-serie in om GenZ te bereiken
- DOSSIER CONTENTMARKETING De Speld: Humor met boodschap werkt...
- ‘Het is oké’ van Sor & Tabitha trapt campagne mentale...
- [Marketing the Rainbow #35b] Unilever 8: Dove, van rugby naar...
- Wecycle campagne van Stichting Open moet hergebruik stimuleren
Laatste Nieuws
- Ambulancedienst werft... 06-06-2023
- Digitaal merk Proudies richt zich op... 02-06-2023
- Publiekscampagne om goed doel in... 01-06-2023
- Snickers zet YouTube-serie in om... 31-05-2023
- Penelope Cruz in reclamecampagne... 30-05-2023
- DOSSIER CONTENTMARKETING Unravel:... 30-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres