Nieuw logo voor Volkswagen

Nieuw logo voor Volkswagen
  • Design
  • 10 sep 2019 @ 10:15
  • 10996 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idAutomotive

Daags voor de internationale autoshow IAA in Frankfurt onthult Volkswagen zijn nieuwe logo en huisstijl. De introductie moet de start zijn van een nieuw tijdperk - elektrisch, connected en CO2-neutraal - en valt samen met de wereldpremière van de ID.3.

Met het nieuwe uiterlijk en een ‘strak logo in 2D-optiek’ wil VW zich als modern en authentiek presenteren. De omschakeling van Volkswagen naar het nieuwe brand design moet medio 2020 voltooid zijn en is daarmee een van de grootste rebranding-campagnes ter wereld: in 171 landen bij 10.000 vestigingen van dealers en servicepartners over de hele wereld moeten ongeveer 70.000 logo's worden vervangen.

 

Logo van Volkswagen van de toekomst

Jürgen Stackmann, lid RvB van Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales: ‘De nieuwe uitstraling van het merk is het begin van een nieuw tijdperk voor Volkswagen. Met onze nieuwe producten en diensten ondergaat het merk een fundamentele transformatie naar een toekomst met een neutrale emissiebalans voor iedereen. Dit is hét moment om het nieuwe elan van ons merk zichtbaar te maken voor de buitenwereld.’

Volkswagen-hoofdontwerper Klaus Bischoff speelde een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl: ‘Met het nieuwe brand design hebben we een authentiek communicatieplatform gecreëerd. Onder het motto digital first en without filters laten we het Volkswagen van de toekomst zien.’

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken