[Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'
- Food-en-retail
- 15 nov 2013 @ 04:49
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Marketing
- 15 nov 2013 @ 04:49
- Redactie MarketingTribune
In de nieuwe rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Stephan Tieleman, founder en CEO van de Fashioncheque. Een premium -door de eigenaars met kleine 'f' geschreven- dat intussen in 10.000 Nederlandse winkels besteed kan worden. Deze week startte de nieuwe campagne 'Style is a gift'.
Stephan Tieleman, wat is de gedachten (insight) achter de Fashioncheque?
Met fashioncheque geef je zoveel meer dan een cadeau. Iedereen houdt van kleding, maar ieder heeft zijn eigen smaak. fashioncheque biedt de ontvanger de mogelijkheid een aankoop te doen die past in de eigen stijl.
Sinds wanneer wordt hier aan gewerkt, hoe staan de zaken ervoor?
fashioncheque bestaat dit jaar 5 jaar en is in meer dan 10.000 winkels door heel Nederland te besteden. Wij stimuleren d.m.v. de fashioncheque de mode retail branche. Deze branche kan een stimulans goed gebruiken.
Wie is de doelgroep?
fashioncheque richt zicht voornamelijk op vrouwen, maar wij gaan er vanuit dat deze nieuwe campagne ook meer mannen zal bereiken en aanspreken. Mannen houden ook van mode en vinden het tevens leuk om mode weg te geven.
Waarom kiest u voor de huidige aanpak van lancering, hoe zit de verdere campagne in elkaar?
We richten ons op een zo groot mogelijk kwantitatief bereik en kiezen zodoende voor radio en televisie. Dit overigens wel op zenders die een zo groot mogelijk aandeel van onze doelgroep aantrekken waardoor ook het kwalitatieve bereik hoog is.
Waar wilt u volgend jaar staan met het merk?
Wij hebben ons de afgelopen vijf jaar op retailers en consumenten in Nederland gericht. De naamsbekendheid en de verkoopcijfers zijn zeer positief. fashioncheque heeft van begin af aan de ambitie om over de landsgrenzen te opereren. Volgend jaar zullen wij dan ook aanwezig zijn op de cadeaubonnenmarkt in Duitsland en België.
Waarom is gekozen voor Draft FCB m.b.t. de campagne?
Wij hebben voor Draft FCB gekozen, omdat zij een mooie merkbelofte voor ons hebben ontwikkeld. De komende jaren bouwen we aan het merk fashioncheque met dit nieuwe communicatieconcept. In deze campagne komen de kernwaarden van het merk, marketingcommunicatie, de verschillende cadeaugelegenheden en onze internationale ambities samen.
Klik hier voor de ‘the making of’ van de nieuwe campagne. Hieronder ziet u het eindresultaat. (PvWK)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




