[Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'
- Food-en-retail
- 15 nov 2013 @ 04:49
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Marketing
- 15 nov 2013 @ 04:49
- Redactie MarketingTribune
In de nieuwe rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Stephan Tieleman, founder en CEO van de Fashioncheque. Een premium -door de eigenaars met kleine 'f' geschreven- dat intussen in 10.000 Nederlandse winkels besteed kan worden. Deze week startte de nieuwe campagne 'Style is a gift'.
Stephan Tieleman, wat is de gedachten (insight) achter de Fashioncheque?
Met fashioncheque geef je zoveel meer dan een cadeau. Iedereen houdt van kleding, maar ieder heeft zijn eigen smaak. fashioncheque biedt de ontvanger de mogelijkheid een aankoop te doen die past in de eigen stijl.
Sinds wanneer wordt hier aan gewerkt, hoe staan de zaken ervoor?
fashioncheque bestaat dit jaar 5 jaar en is in meer dan 10.000 winkels door heel Nederland te besteden. Wij stimuleren d.m.v. de fashioncheque de mode retail branche. Deze branche kan een stimulans goed gebruiken.
Wie is de doelgroep?
fashioncheque richt zicht voornamelijk op vrouwen, maar wij gaan er vanuit dat deze nieuwe campagne ook meer mannen zal bereiken en aanspreken. Mannen houden ook van mode en vinden het tevens leuk om mode weg te geven.
Waarom kiest u voor de huidige aanpak van lancering, hoe zit de verdere campagne in elkaar?
We richten ons op een zo groot mogelijk kwantitatief bereik en kiezen zodoende voor radio en televisie. Dit overigens wel op zenders die een zo groot mogelijk aandeel van onze doelgroep aantrekken waardoor ook het kwalitatieve bereik hoog is.
Waar wilt u volgend jaar staan met het merk?
Wij hebben ons de afgelopen vijf jaar op retailers en consumenten in Nederland gericht. De naamsbekendheid en de verkoopcijfers zijn zeer positief. fashioncheque heeft van begin af aan de ambitie om over de landsgrenzen te opereren. Volgend jaar zullen wij dan ook aanwezig zijn op de cadeaubonnenmarkt in Duitsland en België.
Waarom is gekozen voor Draft FCB m.b.t. de campagne?
Wij hebben voor Draft FCB gekozen, omdat zij een mooie merkbelofte voor ons hebben ontwikkeld. De komende jaren bouwen we aan het merk fashioncheque met dit nieuwe communicatieconcept. In deze campagne komen de kernwaarden van het merk, marketingcommunicatie, de verschillende cadeaugelegenheden en onze internationale ambities samen.
Klik hier voor de ‘the making of’ van de nieuwe campagne. Hieronder ziet u het eindresultaat. (PvWK)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Levi's lanceert wereldwijde campagne met Beyoncé
- [onderzoek] Jongeren waarderen discount, luxe en tweedehands
- Commissarisjes bepalen nieuwe koers van de Koffiejongens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Uniqlo opent flagshipstore op... 10-10-2024
- Albert Heijn komt met fluitschaal... 09-10-2024
- Donutketen Dunkin’ in Nederland... 09-10-2024
- Rituals breidt wellbeing-concept... 09-10-2024
- Bananenredder Sunt verandert van naam09-10-2024
- Rutger Anema CMO Oot Granola08-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing