Detail is retail voor Tchai International
- Food-en-retail
- 8 okt 2018 @ 09:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptFoodMarketing
- 8 okt 2018 @ 09:05
- Peter van Woensel Kooy
Voor Tchai International winkel- en displaybouw in Ridderkerk ontwierp art-director Mokum/Salon d’Autonome afgelopen jaar hun nieuwe corporate identity. Als vervolg bedacht hij voor hen een nieuwe manier om winkelfotografie toe te passen. Bekijk het resultaat.
Samen met fotograaf Jaap Vliegenthart vervaardigde hij een nieuwe portfolio van een drietal winkels die Tchai had opgeleverd: DHL op de Van Baerlestraat in Amsterdam, Simon Levelt op de Ferdinand Bolstraat en Skins Cosmetics in Rotterdam.
Zij begonnen met een letterlijke overzichtsfoto door de camera tegen het plafond aan te zetten. Zo ontstond er een mooi overzicht van de ruimten als totaal. Daarnaast veel detail fotografie om de verschillende materialen die gebruikt zijn tot hun recht te laten komen. Door gebruik te maken van de sterke merkidentiteit kleuren van de opdrachtgever en deze als een extra laag over de foto’s heen te leggen werd de ‘beeldruis’, van de soms veelheid aan producten, weggedrukt. Hierdoor ontstond er volgens de makers 'een gevoel van rust en harmonie'.
Alle aandacht concentreert zich nu op de interieur architectuur en de decoratieve elementen die zo de merkbeleving (on)bewust versterken. Voor de fotografie werd ook goed gekeken hoe de verschillende producten op een attractievere manier konden worden gepositioneerd. Met een kleine assortiment verbouwing als gevolg. 'De desbetreffende winkeliers en hun personeel keken eerst een beetje argwanend toe maar al gauw zagen zij dat de producten meer aandacht kregen en zo beter tot hun recht kwamen op de meubels waar ze uitgestald stonden. Zij waren blij met het resultaat en of de heren wat vaker langs wilde komen om te kijken of alles na een tijdje nog wel goed stond', aldus bedenkers Vliegenthart en Mokum. '"Orde in chaos" en "rust in ruimten" scheppen, dat was ons devies', zeggen ze terugblikkend.
Voor Vliegenthart en Mokum is dit de eerste keer dat zij zich buigen over retail fotografie. Wat hen betreft zeker niet de laatste keer want zij hebben de smaak te pakken en willen deze werkwijze graag ook voor andere merken gaan toepassen. Hieronder een impressie.
(PvWK)
Meer info over Salon d'Autonome, klik hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- an Baerlestraat
- winkels
- winkel
- art director
- nieuw
- Tchai
- Mokum
- DHL
- display
- Simon Levelt
- portfolio
- design
- shop
- foto
- detail
- retail
- Tchai International
- Jaap Vliegenthart
- Salon d'Autonome
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




