Detail is retail voor Tchai International
- Food-en-retail
- 8 okt 2018 @ 09:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptFoodMarketing
- 8 okt 2018 @ 09:05
- Peter van Woensel Kooy
Voor Tchai International winkel- en displaybouw in Ridderkerk ontwierp art-director Mokum/Salon d’Autonome afgelopen jaar hun nieuwe corporate identity. Als vervolg bedacht hij voor hen een nieuwe manier om winkelfotografie toe te passen. Bekijk het resultaat.
Samen met fotograaf Jaap Vliegenthart vervaardigde hij een nieuwe portfolio van een drietal winkels die Tchai had opgeleverd: DHL op de Van Baerlestraat in Amsterdam, Simon Levelt op de Ferdinand Bolstraat en Skins Cosmetics in Rotterdam.
Zij begonnen met een letterlijke overzichtsfoto door de camera tegen het plafond aan te zetten. Zo ontstond er een mooi overzicht van de ruimten als totaal. Daarnaast veel detail fotografie om de verschillende materialen die gebruikt zijn tot hun recht te laten komen. Door gebruik te maken van de sterke merkidentiteit kleuren van de opdrachtgever en deze als een extra laag over de foto’s heen te leggen werd de ‘beeldruis’, van de soms veelheid aan producten, weggedrukt. Hierdoor ontstond er volgens de makers 'een gevoel van rust en harmonie'.
Alle aandacht concentreert zich nu op de interieur architectuur en de decoratieve elementen die zo de merkbeleving (on)bewust versterken. Voor de fotografie werd ook goed gekeken hoe de verschillende producten op een attractievere manier konden worden gepositioneerd. Met een kleine assortiment verbouwing als gevolg. 'De desbetreffende winkeliers en hun personeel keken eerst een beetje argwanend toe maar al gauw zagen zij dat de producten meer aandacht kregen en zo beter tot hun recht kwamen op de meubels waar ze uitgestald stonden. Zij waren blij met het resultaat en of de heren wat vaker langs wilde komen om te kijken of alles na een tijdje nog wel goed stond', aldus bedenkers Vliegenthart en Mokum. '"Orde in chaos" en "rust in ruimten" scheppen, dat was ons devies', zeggen ze terugblikkend.
Voor Vliegenthart en Mokum is dit de eerste keer dat zij zich buigen over retail fotografie. Wat hen betreft zeker niet de laatste keer want zij hebben de smaak te pakken en willen deze werkwijze graag ook voor andere merken gaan toepassen. Hieronder een impressie.
(PvWK)
Meer info over Salon d'Autonome, klik hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- an Baerlestraat
- retail
- winkel
- Mokum
- art director
- foto
- Jaap Vliegenthart
- DHL
- Simon Levelt
- display
- Salon d'Autonome
- shop
- portfolio
- design
- nieuw
- Tchai
- detail
- Tchai International
- winkels
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation