Hema verkoopt limited edition Pride t-shirts ontworpen door Viktor en Rolf

Hema verkoopt limited edition Pride t-shirts ontworpen door Viktor en Rolf
  • Food-en-retail
  • 18 jul 2019 @ 10:56
  • 10955 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOMarketing

Hema heeft samen met de bekende modeontwerpers Viktor&Rolf, speciaal voor de Pride week een t-shirt ontworpen waar op de boodschap 'liefde is voor iedereen' in regenboogletters staat. Ze vliegen 'as we speak' de winkels uit, hier bestel je de laatste shirts online.

'Liefde is voor iedereen, draag dit t-shirt en vier de liefde met ons mee!', stelt het warenhuis. De t-shirts zijn vanaf vandaag in een limited edition verkrijgbaar in tien Amsterdamse Hema-filialen en online via deze speciale link.

'Door samen te werken met Hema tijdens Pride bereiken wij een heel groot deel van Nederland met een belangrijke boodschap; Love is for everyone, aldus Viktor en Rolf, bekende couturiers werkend vanuit Amsterdam, die eerder vwerden uitgeroepen tot MarketingTribunes Reclamemannen van het Jaar..

De t-shirts zijn ontworpen ter ere van Pride week die over twee weken in Amsterdam van start zal gaan. Hema gelooft dat een samenleving waarin iedereen zichzelf kan zijn een betere samenleving is. Hema maakt zich daarom al een aantal jaren sterk voor de acceptatie van LBTHI’ers. 'De volledige opbrengst van de t-shirts zal wederom gedoneerd worden aan het COC. Liefde is voor iedereen, en iedereen zou dit moeten kunnen vieren', aldus de Hema. De limited edition Pride t-shirts zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in tien Amsterdamse filialen en online te bestellen via hema.nl/pride. De t-shirts vind je in verschillende maten, in regular fit en slim fit, en zijn € 10.- per stuk. 'Wees er snel bij want op = op.'

Opbrengst Viktor & Rolf Pride t-shirts
Met de verkoop van de Pride T-shirts steunt Hema de GSA’s van het COC. Het COC is een belangenorganisatie die zich inzet voor de belangen van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, trans- en intersekse personen (afgekort lhbti’s, red.). Van ieder t-shirt gaat de nettowinst naar de GSA’s van het COC. GSA staat voor Gender & Sexuality Alliance: een verbond tussen leerlingen en docenten met diverse seksuele oriëntaties, gender identiteiten en gender expressies. Samen werken ze aan een school die veilig is voor iedereen, of je nu homo, hetero, lesbisch, bi of in dubio bent.

Met de steun van de Hema kan het COC elk jaar 600 extra GSA’s mee laten doen aan de Paarse Vrijdag. 'Met de GSA’s zet het COC zich al jaren in voor een veilige school voor iedereen. Juist de samenwerking tussen lhbti-leerlingen en hun bondgenoten maakt deze aanpak succesvol. We zijn dan ook enorm blij dat de HEMA het COC hier al enkele jaren in steunt', aldus Astrid Oosenbrug, voorzitter COC Nederland. Tip: volgers van platform F&R van MarketingTribune kunnen -zolang de voorraad strekt- hier hun eigen V&R creatie bemachtigen.
(PvWK)

Over Hema
'Sinds 1926 maakt Hema het dagelijkse leven van haar klanten beter, leuker en makkelijker. De producten en diensten van Hema kenmerken zich door goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. Hema heeft 32.000 eigen producten en diensten, meer dan 750 winkels in 10 landen, 2 continenten en ruim 19.000 medewerkers', aldus de Hema zelf. Via investeringsmaatschappij Ramphastos Investments kocht ondernemer Marcel Boekhoorn in oktober 2018 de warenhuisketen van Lion Capital.
(
bronnen: Hema & MT)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken