Dieuwer van Staveren nieuwe Sales & Trade Marketing Director FrieslandCampina
- Food-en-retail
- 19 mei 2020 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFood
- 19 mei 2020 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Met ingang van 1 juni 2020 is Dieuwer van Staveren de Sales & Trademarketing Directeur van FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands. Zij volgt Menno Oosterhoff op.
Nadat zij haar carrière is gestart bij L’Oréal, heeft Dieuwer van Staveren de afgelopen acht jaar verschillende sales rollen vervuld binnen FrieslandCampina.
In januari 2018, bij de vorming van FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands (samenvoeging branded retail, retail brands en branded OOH), heeft Dieuwer van Staveren de afdeling trade marketing opgezet en sindsdien succesvol geleid. Daarnaast is zij binnen en buiten FrieslandCampina actief op het gebied van duurzaamheid. Onder andere stond zij aan de wieg van het in de markt zetten van 'On the Way to Planet Proof'- zuivel voor FrieslandCampina.
Menno Oosterhoff is sinds december 2016 werkzaam bij FrieslandCampina in de rol van Sales & Trademarketing Directeur. Daarvoor was hij gedurende 15 jaar werkzaam hij Procter & Gamble, als laatste in de functie van managing director P&G Prestige MEA, met als standplaats Dubai. Daarvoor heeft hij verschillende commerciële rollen vervuld in binnen- en buitenland. Hij blijft werkzaam binnen FrieslandCampina Consumer Dairy en gaat de Global Unit Cheese leiden.
(PvWK)
Dieuwer van Staveren
Over FrieslandCampina
'FrieslandCampina heeft vestigingen in 36 landen en ruim 23.000 medewerkers. Haar producten zijn verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. FrieslandCampina is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 17.413 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België, en behoort daarmee tot de grootste zuivelcoöperaties ter wereld. De activiteiten van FrieslandCampina zijn verdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups;
- Consumer Dairy
- Specialised Nutrition
- Ingredients
- Dairy Essentials'
(bron: FC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sales & Trade
- koe
- merk
- Menno Oosterhoff
- FrieslandCampina
- personalio
- P&G
- Marketing Director
- L'Oreal
- Dieuwer van Staveren
- neuw
- Planet Proof
- melk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes