Dieuwer van Staveren nieuwe Sales & Trade Marketing Director FrieslandCampina

Dieuwer van Staveren nieuwe Sales & Trade Marketing Director FrieslandCampina
  • Food-en-retail
  • 19 mei 2020 @ 10:30
  • 17666 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaFood

Met ingang van 1 juni 2020 is Dieuwer van Staveren de Sales & Trademarketing Directeur van FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands. Zij volgt Menno Oosterhoff op.

Nadat zij haar carrière is gestart bij L’Oréal, heeft Dieuwer van Staveren de afgelopen acht jaar verschillende sales rollen vervuld binnen FrieslandCampina.

In januari 2018, bij de vorming van FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands (samenvoeging branded retail, retail brands en branded OOH), heeft Dieuwer van Staveren de afdeling trade marketing opgezet en sindsdien succesvol geleid. Daarnaast is zij binnen en buiten FrieslandCampina actief op het gebied van duurzaamheid. Onder andere stond zij aan de wieg van het in de markt zetten van 'On the Way to Planet Proof'- zuivel voor FrieslandCampina.

Menno Oosterhoff is sinds december 2016 werkzaam bij FrieslandCampina in de rol van Sales & Trademarketing Directeur. Daarvoor was hij gedurende 15 jaar werkzaam hij Procter & Gamble, als laatste in de functie van managing director P&G Prestige MEA, met als standplaats Dubai. Daarvoor heeft hij verschillende commerciële rollen vervuld in binnen- en buitenland. Hij blijft werkzaam binnen FrieslandCampina Consumer Dairy en gaat de Global Unit Cheese leiden.
(PvWK)


Dieuwer van Staveren

Over FrieslandCampina
'FrieslandCampina heeft vestigingen in 36 landen en ruim 23.000 medewerkers. Haar producten zijn verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. FrieslandCampina is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 17.413 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België, en behoort daarmee tot de grootste zuivelcoöperaties ter wereld. De activiteiten van FrieslandCampina zijn verdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups;
- Consumer Dairy
- Specialised Nutrition
- Ingredients
- Dairy Essentials'

(bron: FC)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken