Dieuwer van Staveren nieuwe Sales & Trade Marketing Director FrieslandCampina
- Food-en-retail
- 19 mei 2020 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFood
- 19 mei 2020 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Met ingang van 1 juni 2020 is Dieuwer van Staveren de Sales & Trademarketing Directeur van FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands. Zij volgt Menno Oosterhoff op.
Nadat zij haar carrière is gestart bij L’Oréal, heeft Dieuwer van Staveren de afgelopen acht jaar verschillende sales rollen vervuld binnen FrieslandCampina.
In januari 2018, bij de vorming van FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands (samenvoeging branded retail, retail brands en branded OOH), heeft Dieuwer van Staveren de afdeling trade marketing opgezet en sindsdien succesvol geleid. Daarnaast is zij binnen en buiten FrieslandCampina actief op het gebied van duurzaamheid. Onder andere stond zij aan de wieg van het in de markt zetten van 'On the Way to Planet Proof'- zuivel voor FrieslandCampina.
Menno Oosterhoff is sinds december 2016 werkzaam bij FrieslandCampina in de rol van Sales & Trademarketing Directeur. Daarvoor was hij gedurende 15 jaar werkzaam hij Procter & Gamble, als laatste in de functie van managing director P&G Prestige MEA, met als standplaats Dubai. Daarvoor heeft hij verschillende commerciële rollen vervuld in binnen- en buitenland. Hij blijft werkzaam binnen FrieslandCampina Consumer Dairy en gaat de Global Unit Cheese leiden.
(PvWK)
Dieuwer van Staveren
Over FrieslandCampina
'FrieslandCampina heeft vestigingen in 36 landen en ruim 23.000 medewerkers. Haar producten zijn verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. FrieslandCampina is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 17.413 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België, en behoort daarmee tot de grootste zuivelcoöperaties ter wereld. De activiteiten van FrieslandCampina zijn verdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups;
- Consumer Dairy
- Specialised Nutrition
- Ingredients
- Dairy Essentials'
(bron: FC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- FrieslandCampina
- neuw
- P&G
- Dieuwer van Staveren
- koe
- personalio
- Sales & Trade
- L'Oreal
- Menno Oosterhoff
- Marketing Director
- melk
- Planet Proof
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers