KLM biedt met Holland at Home nieuwe digitale reiservaring

KLM biedt met Holland at Home nieuwe digitale reiservaring
  • Food-en-retail
  • 5 mei 2020 @ 11:31
  • 15542 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EngagementInnovatieMarketingcommunicatie

Met 'Holland at Home' lanceert KLM een nieuw social format waarmee zij fans een unieke, digitale reiservaring geeft die nu niet in het ‘echte’ leven mogelijk is, vertelt ons Delegate to the Board KLM Frank Houben.

Het liefst vliegt de luchtvaartmaatschappij haar passagiers naar mooie bestemmingen, maar omdat dat nu even niet gaat, brengt KLM een aantal bijzondere plekken in Nederland bij hen thuis. Deze week publiceert KLM daarom haar eerste “Holland at Home” 8D digitale reiservaring waarbij een bezoek gebracht wordt aan een verlaten, maar volop in bloei staande Keukenhof', aldus Houben over de productie, die Martine van der Lee met bureau GoSpooky verzon en realiseerde. Een klein camerateam kreeg van KLM-partner Keukenhof exclusief toegang tot het park. Daar is volgens het team een verzameling van unieke beelden en geluiden opgenomen om deze audiovisuele ervaring te maken.

Hart onder de riem
'Omdat reizen er voor velen voorlopig niet in zit, zullen wij de komende periode op deze manier verschillende bijzondere plekken in Nederland bij mensen thuis brengen. Hierbij ligt de nadruk op de kunst & cultuur die Nederland rijk is. Zo hopen wij tegelijkertijd deze sector een hart onder de riem te kunnen steken, aangezien ook zij hard geraakt wordt in de huidige crisis', vult Martine van der Lee, Social Media Director KLM, aan.
Zie het eerste resultaat hieronder. Let ook op de bijzondere 8D sound.
(PvWK)


Vers bericht op social van cmo Frank Houben over het nieuwe initiatief

Zie ook: Thuiswerkplek cmo KLM



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken