[thuiswerkplek] KLM's Houben: 'in crisistijd klopt het blauwe hart extra hard'

[thuiswerkplek] KLM's Houben: 'in crisistijd klopt het blauwe hart extra hard'
  • Food-en-retail
  • 10 apr 2020 @ 11:55
  • 22902 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Een groot deel van Nederland is thuis aan het werk en dat maakt de redactie nieuwsgierig. Niks leuker dan een kijkje in de keuken. In de volgende aflevering de [thuiswerkplek] van merkenbouwer Frank Houben, bekend als CMO en nu 'KLM Delegate to the Board'.

Frank Houben, die als Delegate to the Board normaal werkt op het KLM Hoofdkantoor in Amstelveen, verricht momenteel met zijn team huzarenstukjes om zijn merk, stakeholders, klanten en de Nederlandse zorgverleners te ondersteunen, noodgedwongen vanuit huis. Digitaal en op zolder, om precies te zijn.

'De afgelopen weken werken we dag en nacht met vele KLM collega’s om zoveel mogelijk Nederlanders, in overleg met Buitenlandse Zaken, te repatriëren. Ook via social is het erg druk met meer dan 200.000 berichten per dag in deze turbulente tijd', licht Houben toe, uitstekend connected vanaf zijn zolderkamer. 'Via KLM Cargo proberen we zoveel mogelijk mondkapjes en overige medische producten uit China in te vliegen. Recent moesten we meer dan 100 vliegtuigen parkeren op Schiphol, aangezien we ons netwerk aan het afbouwen zijn. In crisistijd klopt het blauwe hart extra hard, dat zagen we ook bij Sars en 11 september 2001.'

Hij heeft nog geen tijd gehad om echt iets te 'missen', vertelt Houben. 'We hanteren iedere dag met het gezin een vast schema wat wel zo fijn is voor onze drie kinderen. Vlak voor de strenge maatregelen hebben we een piano aangeschaft zodat we online via PianoAcademy leren spelen. Gitaarles gaat via Facetime. Daarnaast doe ik boodschappen voor enkele ouderen in onze straat. Zorg voor elkaar, hou afstand en dan slaan we ons hier doorheen!'

'Be safe', is zijn boodschap aan alle vakgenoten.
(PvWK)
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken