Iconisch merk Coolcat maakt comeback

Iconisch merk Coolcat maakt comeback
  • Food-en-retail
  • 11 sep 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingRetail

Het iconische jongerenmerk Coolcat is terug van weggeweest met een nieuwe collectie die vanaf 9 september 2024 exclusief te koop is via Coolcat.nl, Wehkamp.nl en Kleertjes.com.

Sinds Wehkamp de exclusieve rechten van Coolcat in 2023 kocht, zijn er honderden reacties van fans die het merk graag willen terugzien. De design teams van Wehkamp hebben gewerkt aan een spectaculaire comeback van een van de meest populaire jongerenmerken van Nederland in de afgelopen decennia. Onderdeel van de lancering is de Coolcat-promotiebus die door Nederland zal rijden.

'Be Heard, Make Noise'
De nieuwe Coolcat-collectie is een eerbetoon aan de rijke geschiedenis van het merk, gecombineerd met een frisse, urban uitstraling. De collectie, die bestaat uit meer dan 100 items voor kinderen, is een blend van de straat- en sportcultuur van vandaag de dag. Met een nieuw logo en de pakkende slogan 'Be Heard, Make Noise', wordt de nadruk gelegd op zelfexpressie en individualiteit. De kleding is ontworpen om kinderen te inspireren hun eigen stijl te omarmen en hun unieke persoonlijkheid te vieren. En de Coolcat store is volgens het merk dichterbij dan ooit: 'de collectie is exclusief verkrijgbaar via Coolcat.nl, Wehkamp.nl en Kleertjes.com.'

De Coolcat collectie
De nieuwe collectie biedt een brede range aan kinderkleding, met prijzen die variëren van €19 voor een stoer t-shirt tot €99 voor een warme winterjas. Alle items uit de collectie zijn zorgvuldig ontworpen, met oog voor detail en kwaliteit waarmee het Coolcat DNA weer helemaal tot leven wordt gebracht. De collectie is verkrijgbaar in maat 116 tot en met 176 zodat alle kinderen hun eigen stijl kunnen bepalen.

Coolcat promo tour
Om heel Nederland te laten weten dat Coolcat terug is, zal een speciale Coolcat-promotiebus met daarin bekende influencers zoals Luna Sabella, Familie Lakap, Kleine John, Esther Mbire en Maxime & Sofie de komende weken door Nederland rijden. De Coolcat-promotiebus zal te vinden zijn in onder andere Amsterdam, op het Tina Festival en nog vele andere plekken die de komende weken door de influencers bekend zullen worden gemaakt via de social media kanalen van Coolcat.

Exclusieve rechten Coolcat bij Wehkamp
Wehkamp heeft in 2023 de exclusieve rechten van Coolcat verworven. Graham Harris, CEO Wehkamp Retail Group: 'De comeback van Coolcat past in de strategie van de Wehkamp Retail Group om Nederlandse gezinnen het beste en meest inspirerende online aanbod (kinder)kleding en -accessoires te bieden en de beste online winkelervaring te geven. Ik ben trots op deze collectie die volledig het kenmerkende Coolcat DNA uitstraalt.'

Roland Kahn, oprichter en voormalig eigenaar van Coolcat zegt hierover: 'Coolcat is terug, en hoe! Met deze nieuwe collectie zet Wehkamp het iconische en populairste merk onder jongeren in de jaren ‘90 en ‘00 weer helemaal op de kaart. We zijn dan ook blij dat we anderhalf jaar geleden in Wehkamp de juiste professionele partner hebben gevonden die de continuïteit van het Coolcat merk kan waarborgen en kijken met vertrouwen naar de toekomst.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken