Albert Scholte nieuwe ceo Bever

Albert Scholte nieuwe ceo Bever
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2020 @ 15:17
  • 11308 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Albert Scholte (43) wordt per 1 oktober 2020 de nieuwe ceo van buitenwinkel Bever. Scholte is afkomstig van Nike, waar hij in zijn laatste functie Europees eindverantwoordelijke was voor de Nike business bij Foot Locker.

Bij Bever volgt hij Pieter Saman op, die recent is gestart als ceo van Gall & Gall. Binnen Nike heeft Scholte dertien jaar lang in zowel Europa als China en in verschillende functies op het snijvlak van commercie en analytics gewerkt. In iedere functie binnen Nike waren het realiseren van nieuwe, innovatieve retailconcepten en het ontwikkelen van 'connected’ omnichannel-businessmodellen altijd de belangrijkste speerpunten voor Scholte.

Sterke financiële groei
Als ceo van Bever wordt Scholte verantwoordelijk voor het bestendigen van de financiële groei en het uitbreiden van de succesvolle omnichannel-strategie. chief executive officer van de A.S.Adventure Group, Frédéric Hufkens, is ervan overtuigd dat de brede retailervaring van Scholte hieraan zal bijdragen. Hufkens: 'Albert heeft de ideale achtergrond om Bever te leiden. Zijn internationale ervaring past in onze strategie om een optimale omnichannel-ervaring te bieden waarin klanten worden geholpen om op een duurzame manier te kunnen genieten van het buitenleven.'

Uniek bedrijf dat niet makkelijk te evenaren is
Scholte kijkt ernaar uit om te starten in zijn nieuwe functie: 'De (online) winkels, de omnichannel-voordelen, het duurzame assortiment, de focus op advies, de expertise en service maken van Bever een uniek bedrijf dat niet makkelijk te evenaren is. Heel Nederland weet waar Bever voor staat: wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. De oprechte liefde voor buiten zit verankerd in het DNA van het bedrijf. Dat is een kracht, maar tegelijkertijd ook een uitdaging, zeker in het ‘nieuwe normaal’. Aan mij de taak en eer om ervoor te zorgen dat het bedrijf verder excelleert.'
(PvWK)

Over Bever
'Westlander Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2020 nog steeds. Bij Bever werken echte buitenambassadeurs. Elke dag opnieuw brengen zij hun liefde voor buiten over op talloze klanten en bezoekers. Bever is onderdeel van de A.S. Adventure Group, de grootste outdoorretailer van Europa, die ook ketens heeft in België, Duitsland en Engeland. Google riep Bever in 2018 uit tot dé omnichannel-retailer van Europa. Een prijs voor het bedrijf dat het best fysieke winkels met online verkoop combineert.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken