Word groene vrienden met Innocent
- Food-en-retail
- 13 apr 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 13 apr 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Sapjesmerk Innocent lanceert de Groene Vrienden-campagne en beloont lokale groene projecten met 75.000 euro. Nederlandse initiatieven kunnen zich aanmelden via innocentgroenevrienden.nl.
Met de nieuwe campagne wil Innocent lokale, duurzame projecten in Nederland een platform en financiële ondersteuning bieden en doet daarom een oproep aan non-profitorganisaties, klein of groot, die zich inzetten voor een duurzamere omgeving, om zich te melden. Innocent zal in totaal 25 projecten in Nederland en 25 in België selecteren om Groene Vriend te worden. Naast de zichtbaarheid die Innocent de verkozen projecten met deze campagne biedt, zullen de organisaties donaties ontvangen om hun project te verwezenlijken. De Innocent-drinker kiest zelf welke organisaties donaties krijgen en hoeveel. Vanaf half mei worden alle Innocent-sappen voorzien van een label met een unieke code. Hiermee kunnen consumenten 25 cent namens Innocent doneren aan hun favoriete project. Er zal in totaal een bedrag van 75.000 euro worden verdeeld over de 50 projecten.
De consument doneert
Marketeer Benjamin van der Kloet: ‘Gelukkig zijn er overal lokale initiatieven die hun steentje bijdragen en goed willen doen voor de natuur, al is het voor kleinere organisaties vaak niet makkelijk om naamsbekendheid, budget en draagvlak te genereren. Juist daarom introduceren we deze campagne, want dromen realiseer je makkelijker als je samenwerkt.’
Lokale duurzame projecten kunnen zich tot 30 april 2021 aanmelden als ‘Groene Vriend’ via innocentgroenevrienden.nl. Vanaf 17 mei tot eind augustus worden alle 900ml- en 1500ml-sappen voorzien van een nieuw label. Op dit label staat een unieke code die 25 cent waard is. Consumenten kunnen met deze code op innocentgroenevrienden.nl 25 cent namens Innocent doneren aan een lokaal goed doel naar keuze.
‘Kleine drankjes, grote dromen’
‘Onze eerste droom startte in 1999, toen we fruit in kleine flesjes begonnen te stoppen om mensen op gemakkelijke wijze iets goeds voor zichzelf te laten doen. Op een muziekfestival verkochten we onze eerste smoothies, met boven onze stand een groot bord met daarop de vraag: 'Moeten wij onze baan opzeggen voor deze smoothies?' In twee grote vuilnisbakken (JA en NEE) konden de bezoekers stemmen nadat ze geproefd hadden. Kun je raden waar onze bezoekers voor kozen? Vanaf onze oprichting bestaan onze drankjes uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten, zijn we bezig een klimaatneutrale fabriek te bouwen in Rotterdam en hebben we al vele jaren de Innocent Foundation waarmee we 10% van onze winst doneren aan projecten om honger uit de wereld te helpen. Ook zijn we sinds 2018 een trotse B Corp, wat betekent dat we onderdeel zijn van een groep organisaties die hun bedrijf inzetten om sociale en duurzame impact te realiseren. We willen graag mensen en de planeet helpen om goed en lang te leven. Maar hoeveel sapjes en smoothies we ook verkopen, we kunnen dit niet alleen. Wij geloven dat we samen een betere wereld moeten planten. De Groene Vrienden-campagne is hier een mooi voorbeeld van.’ Bron: innocentdrinks.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers