Word groene vrienden met Innocent

Word groene vrienden met Innocent
  • Food-en-retail
  • 13 apr 2021 @ 08:00
  • 7988 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnes

Sapjesmerk Innocent lanceert de Groene Vrienden-campagne en beloont lokale groene projecten met 75.000 euro. Nederlandse initiatieven kunnen zich aanmelden via innocentgroenevrienden.nl.

Met de nieuwe campagne wil Innocent lokale, duurzame projecten in Nederland een platform en financiële ondersteuning bieden en doet daarom een oproep aan non-profitorganisaties, klein of groot, die zich inzetten voor een duurzamere omgeving, om zich te melden. Innocent zal in totaal 25 projecten in Nederland en 25 in België selecteren om Groene Vriend te worden. Naast de zichtbaarheid die Innocent de verkozen projecten met deze campagne biedt, zullen de organisaties donaties ontvangen om hun project te verwezenlijken. De Innocent-drinker kiest zelf welke organisaties donaties krijgen en hoeveel. Vanaf half mei worden alle Innocent-sappen voorzien van een label met een unieke code. Hiermee kunnen consumenten 25 cent namens Innocent doneren aan hun favoriete project. Er zal in totaal een bedrag van 75.000 euro worden verdeeld over de 50 projecten.

De consument doneert
Marketeer Benjamin van der Kloet: ‘Gelukkig zijn er overal lokale initiatieven die hun steentje bijdragen en goed willen doen voor de natuur, al is het voor kleinere organisaties vaak niet makkelijk om naamsbekendheid, budget en draagvlak te genereren. Juist daarom introduceren we deze campagne, want dromen realiseer je makkelijker als je samenwerkt.’
Lokale duurzame projecten kunnen zich tot 30 april 2021 aanmelden als ‘Groene Vriend’ via innocentgroenevrienden.nl. Vanaf 17 mei tot eind augustus worden alle 900ml- en 1500ml-sappen voorzien van een nieuw label. Op dit label staat een unieke code die 25 cent waard is. Consumenten kunnen met deze code op innocentgroenevrienden.nl 25 cent namens Innocent doneren aan een lokaal goed doel naar keuze.

‘Kleine drankjes, grote dromen’
‘Onze eerste droom startte in 1999, toen we fruit in kleine flesjes begonnen te stoppen om mensen op gemakkelijke wijze iets goeds voor zichzelf te laten doen. Op een muziekfestival verkochten we onze eerste smoothies, met boven onze stand een groot bord met daarop de vraag: 'Moeten wij onze baan opzeggen voor deze smoothies?' In twee grote vuilnisbakken (JA en NEE) konden de bezoekers stemmen nadat ze geproefd hadden. Kun je raden waar onze bezoekers voor kozen? Vanaf onze oprichting bestaan onze drankjes uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten, zijn we bezig een klimaatneutrale fabriek te bouwen in Rotterdam en hebben we al vele jaren de Innocent Foundation waarmee we 10% van onze winst doneren aan projecten om honger uit de wereld te helpen. Ook zijn we sinds 2018 een trotse B Corp, wat betekent dat we onderdeel zijn van een groep organisaties die hun bedrijf inzetten om sociale en duurzame impact te realiseren. We willen graag mensen en de planeet helpen om goed en lang te leven. Maar hoeveel sapjes en smoothies we ook verkopen, we kunnen dit niet alleen. Wij geloven dat we samen een betere wereld moeten planten. De Groene Vrienden-campagne is hier een mooi voorbeeld van.’ ​Bron: innocentdrinks.nl.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken