Bolletje brengt bakker Daan uit logo tot leven
- Food-en-retail
- 28 jun 2022 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 jun 2022 @ 07:55
- Michiel van Zaane
Bakker Daan, zo heet ie, is het nieuwe gezicht van Bolletje. De personificatie van het logo is vanaf deze week te zien in de nieuwe televisiecommercial.
Eerder dit jaar ontwikkelde ontwerpbureau Millford een herontwerp van het Bolletje logo; het vertrouwde bakkertje in een eigentijds jasje. Het logo kreeg een prominente plek op de nieuwe Bolletje verpakkingen. En dat inspireerde Havas Lemz tot de ontwikkeling van een nieuw campagneconcept.
In de nieuwe televisiecommercial observeert bakker Daan zijn collega Suus. Suus is naarstig op zoek naar een lekker én voedzaam tussendoortje, maar zonder succes. Het één heeft geen smaak, het ander zit vol ongezonde suikers. Wanneer Suus uiteindelijk de bakkerij binnenstapt, ziet bakker Daan haar struggles. Hij gaat direct aan de slag en bakt Bolletje Lichte Tussendoorcrackers.
Binnen de televisiecommercial is veel aandacht voor de art direction. De kleurrijke sets creëren een wereld waarbinnen bakker Daan nog vele nieuwe Bolletje producten zal ontwikkelen.
Credits:
Klant: Dennis Berg, Lotte Boerrigter
Creatie: Havas Lemz
Creative producer: Havas Lemz
Strategie: Havas Lemz
Agency producer: Marga Bierema
Regie: Rob Lücker (HazazaH)
Grading en Online: The Compound
Geluid: Public Audio
Muziek: Remus Ockels
Fotografie: Marije Kuiper (HazazaH)
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers