'Reset je recept' van Bonduelle zet in op plantaardig eten
- Food-en-retail
- 1 jan 2023 @ 10:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jan 2023 @ 10:28
- Michiel van Zaane
Om mensen te helpen op een makkelijke manier meer plantaardig te eten is Bonduelle op 1 januari 2023 gestart met de nieuwe Reset je Recept campagne. Hierbij wordt een plantaardige transitie bij de consument gestimuleerd.
Het merk wil consumenten inspireren om vertrouwde recepten plantaardig te ‘resetten’. Zo worden vlees en vis vervangen door groenten en peulvruchten. Een Spaghetti Bolognaise wordt omgetoverd naar een Spaghetti Bololinzen, en wordt een Mexicaanse wrap een Flexicaanse wrap.
Bonduelle ziet dat consumenten graag vaker plantaardig willen eten, 67% van de Nederlander is inmiddels flexitarier. Maar men heeft hulp nodig om de vaste gewoontes met recepten te doorbreken. Deze nieuwe campagne speelt in op twee belangrijke behoeftes van de consument; een dagje minder vlees eten en gemakkelijk meer groenten eten. Het merk maakt de consument bewust en biedt concrete oplossingen aan met deze reset je recept campagne waar ze allerlei bekende en vertrouwde recepten omtoveren naar plantaardige varianten. De campagne ligt in lijn met de missie van Bonduelle om consumenten makkelijk meer plantaardig te laten eten.
Vanaf 1 januari is de campagne live op alle online kanalen met tv billboarding en communicatie op de winkelvloer. Daarnaast kunnen consumenten vanaf terecht op de website http://www.resetjerecept.nl voor plantaardige inspiratie. Om de consument nog een extra duwtje in de rug te geven kunnen zij de producten die ze nodig hebben voor het plantaardige recept direct koppelen aan hun winkelmandje bij bijvoorbeeld Albert Heijn en Jumbo.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




