'Reset je recept' van Bonduelle zet in op plantaardig eten
- Food-en-retail
- 1 jan 2023 @ 10:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jan 2023 @ 10:28
- Michiel van Zaane
Om mensen te helpen op een makkelijke manier meer plantaardig te eten is Bonduelle op 1 januari 2023 gestart met de nieuwe Reset je Recept campagne. Hierbij wordt een plantaardige transitie bij de consument gestimuleerd.
Het merk wil consumenten inspireren om vertrouwde recepten plantaardig te ‘resetten’. Zo worden vlees en vis vervangen door groenten en peulvruchten. Een Spaghetti Bolognaise wordt omgetoverd naar een Spaghetti Bololinzen, en wordt een Mexicaanse wrap een Flexicaanse wrap.
Bonduelle ziet dat consumenten graag vaker plantaardig willen eten, 67% van de Nederlander is inmiddels flexitarier. Maar men heeft hulp nodig om de vaste gewoontes met recepten te doorbreken. Deze nieuwe campagne speelt in op twee belangrijke behoeftes van de consument; een dagje minder vlees eten en gemakkelijk meer groenten eten. Het merk maakt de consument bewust en biedt concrete oplossingen aan met deze reset je recept campagne waar ze allerlei bekende en vertrouwde recepten omtoveren naar plantaardige varianten. De campagne ligt in lijn met de missie van Bonduelle om consumenten makkelijk meer plantaardig te laten eten.
Vanaf 1 januari is de campagne live op alle online kanalen met tv billboarding en communicatie op de winkelvloer. Daarnaast kunnen consumenten vanaf terecht op de website http://www.resetjerecept.nl voor plantaardige inspiratie. Om de consument nog een extra duwtje in de rug te geven kunnen zij de producten die ze nodig hebben voor het plantaardige recept direct koppelen aan hun winkelmandje bij bijvoorbeeld Albert Heijn en Jumbo.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers