Koko van Kruidvat houdt van vaste klanten
- Food-en-retail
- 17 mrt 2023 @ 14:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 mrt 2023 @ 14:19
- Sjaak Hoogkamer
Kruidvat beloont met haar vernieuwde loyaliteitsprogramma haar trouwste klanten - de leden van de Kruidvat Club - met gratis producten. Zo krijgt iedereen met een kaart van de Kruidvat Club exclusieve extra’s: gratis producten, welkomstcadeaus, club- en winacties.
Vanaf a.s. maandag 20 maart start de campagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht. Kruidvat introduceert het brand character ‘Koko’. Een hartje dat volgens de retailer ‘bol staat van de klantenliefde.’ Maar, zo blijkt in de nieuwe commercial, als iemand zijn of haar Kruidvat kaart niet scant, dan wordt Koko hartstochtelijk. Koko doet er alles aan om klanten te wijzen op de gratis extra’s die ze laten liggen en op alle andere voordelen van het loyaliteitsprogramma.
Koko speelt niet alleen de hoofdrol op tv, maar ook in de folder, online en in de winkel. ‘Wij hebben bewust gekozen voor een extra communicatie laag naast ons merkconcept met Lies. Door Koko krijgt ons loyaliteitsprogramma écht een eigen gezicht,’ vertelt Brenda Smith, director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
Kruidvat wil met deze vernieuwde aanpak de propositie van de Kruidvat Club meer emotionele lading geven. De vaste klanten worden beloond met de overtreffende trap van korting: gratis.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Hippo Creative Studios
Edit: Hippo Creative Studios
Animatie: Hippo Creative Studios
Compositing: WhooHoo!
Grading: De Lodge
Mediabureau: GroupM
Geluid: Earforce
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers