Wars en No Waste Army strijden tegen voedselverspilling
- Food-en-retail
- 22 jun 2023 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MakersCampagnes
- 22 jun 2023 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
No Waste Army, strijders tegen verspilling, tekent voor een samenwerking tussen Boerschappen en Breda Maakt Mij Blij, dat producten van boeren -die niet goed genoeg zijn voor de supermarkt- per kwartaal in een box vol heerlijke houdbare producten gaan aanbieden.
'Ieder jaar verspillen we in Nederland zo’n 2 miljard kilo voedsel. Dat begint al bij de boer die zijn groenten en fruit niet kwijt kan aan de supermarkt. Tijd voor een tegenoffensief', stellen de bedenkers. Boerschappen, Breda Maakt Mij Blij slaan de handen ineen en introduceren No Waste Army. Strijders tegen verspilling.
Maak sap of soep of saus soldaat
'Wij horen steeds vaker dat kwalitatieve producten om belachelijke redenen worden afgekeurd of weggegooid. Pompoenen die nét niet het juiste formaat hebben voor de supermarkt, appels waar een putje in zit of kersen die beschadigd zijn door wateroverlast krijgen in Nederland al snel het label ongeschikt. No Waste Army maakt daar heerlijke, houdbare producten van die je elk kwartaal in een box krijgt thuis gestuurd', aldus initiatiefnemers Thibaud van der Steen en Stijn Markusse.
Creatief bureau Wars meldde zich in een vroeg stadium al aan het front om mee te strijden. Reijer van Kasteren vertelt: 'Wij houden niet van verspilling en verspilden dan ook geen tijd om deze strijders te helpen met hun merkpositionering, merkidentiteit en packaging design van alle proviand.'
'Sluit je aan'
No Waste Army biedt een oplossing voor boeren en telers die met producten blijven zitten die ‘niet goed genoeg zijn voor de supermarkt’. Aanmelden voor No Waste Army kan via www.nowastearmy.nl en iedereen kan meedoen. Militaire ervaring is ook geen vereiste volgens van der Steen: 'Het enige dat we vragen is enthousiasme, een lekkere trek en de wil om een bijdrage te leveren aan een verspilling vrije wereld.'
In september 2023 worden de eerste boxen van No Waste Army verstuurd.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: No Waste Army
Merkpositionering en branding: Wars | Creatief bureau voor slimme ideeën
Film: Falsum
Fotografie: Evy van Nispen, Niels Priem
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




