Wars en No Waste Army strijden tegen voedselverspilling
- Food-en-retail
- 22 jun 2023 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MakersCampagnes
- 22 jun 2023 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
No Waste Army, strijders tegen verspilling, tekent voor een samenwerking tussen Boerschappen en Breda Maakt Mij Blij, dat producten van boeren -die niet goed genoeg zijn voor de supermarkt- per kwartaal in een box vol heerlijke houdbare producten gaan aanbieden.
'Ieder jaar verspillen we in Nederland zo’n 2 miljard kilo voedsel. Dat begint al bij de boer die zijn groenten en fruit niet kwijt kan aan de supermarkt. Tijd voor een tegenoffensief', stellen de bedenkers. Boerschappen, Breda Maakt Mij Blij slaan de handen ineen en introduceren No Waste Army. Strijders tegen verspilling.
Maak sap of soep of saus soldaat
'Wij horen steeds vaker dat kwalitatieve producten om belachelijke redenen worden afgekeurd of weggegooid. Pompoenen die nét niet het juiste formaat hebben voor de supermarkt, appels waar een putje in zit of kersen die beschadigd zijn door wateroverlast krijgen in Nederland al snel het label ongeschikt. No Waste Army maakt daar heerlijke, houdbare producten van die je elk kwartaal in een box krijgt thuis gestuurd', aldus initiatiefnemers Thibaud van der Steen en Stijn Markusse.
Creatief bureau Wars meldde zich in een vroeg stadium al aan het front om mee te strijden. Reijer van Kasteren vertelt: 'Wij houden niet van verspilling en verspilden dan ook geen tijd om deze strijders te helpen met hun merkpositionering, merkidentiteit en packaging design van alle proviand.'
'Sluit je aan'
No Waste Army biedt een oplossing voor boeren en telers die met producten blijven zitten die ‘niet goed genoeg zijn voor de supermarkt’. Aanmelden voor No Waste Army kan via www.nowastearmy.nl en iedereen kan meedoen. Militaire ervaring is ook geen vereiste volgens van der Steen: 'Het enige dat we vragen is enthousiasme, een lekkere trek en de wil om een bijdrage te leveren aan een verspilling vrije wereld.'
In september 2023 worden de eerste boxen van No Waste Army verstuurd.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: No Waste Army
Merkpositionering en branding: Wars | Creatief bureau voor slimme ideeën
Film: Falsum
Fotografie: Evy van Nispen, Niels Priem
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




