Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk

- Food-en-retail
- 10 mrt 2025 @ 09:41
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mrt 2025 @ 09:41
- Tamara de Vos
Nespresso en Oatly hebben gezamenlijk een koffiecapsule ontwikkeld die specifiek is afgestemd op gebruik met haverdrank. De Oatly Barista Edition koffie is een limited edition blend en is ontworpen voor Nespresso Vertuo koffiemachines.
De koffie is samengesteld met geselecteerde bonen en is ontwikkeld om goed te combineren met de natuurlijke zoetheid van haverdrank. Volgens Nespresso en Oatly komt de smaak van de koffie optimaal tot zijn recht in combinatie met Oatly’s Barista Edition.
Toenemende populariteit van plantaardige melk
Het gebruik van plantaardige melk groeit wereldwijd. In de Verenigde Staten en Europa kiest inmiddels de helft van de consumenten voor een plantaardig alternatief, terwijl in regio’s zoals Azië-Pacific en Latijns-Amerika twee derde van de consumenten deze trend volgt. Haverdrank is een van de populairste keuzes binnen deze categorie.
Kika Buhrmann, BEO Nespresso Nederland, over deze samenwerking: ‘Met steeds meer mensen die kiezen voor een scheutje haver in hun favoriete koffierecepten, zijn creatieve koffie variaties populairder dan ooit. Bij Nespresso staat smaak centraal. Onze missie is om iedere koffieliefhebber in staat te stellen zijn of haar perfecte kop koffie te zetten, precies zoals gewenst. Door onze krachten te bundelen met Oatly, hebben we de ideale blend ontwikkeld om gewoon thuis van jouw koffiebar-favorieten te genieten.’
De Oatly Barista Edition koffie is op 28 januari wereldwijd geïntroduceerd en nu ook in Nederland verkrijgbaar. De lancering wordt ondersteund met diverse evenementen, waaronder een bijeenkomst op 14 maart en consumentenactiviteiten in april.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
- Unilever past duurzaamheidsclaims... 23-10-2025
- Foodinfluencer Veggilaine en Oot... 23-10-2025
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes




