Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk

- Food-en-retail
- 10 mrt 2025 @ 09:41
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mrt 2025 @ 09:41
- Tamara de Vos
Nespresso en Oatly hebben gezamenlijk een koffiecapsule ontwikkeld die specifiek is afgestemd op gebruik met haverdrank. De Oatly Barista Edition koffie is een limited edition blend en is ontworpen voor Nespresso Vertuo koffiemachines.
De koffie is samengesteld met geselecteerde bonen en is ontwikkeld om goed te combineren met de natuurlijke zoetheid van haverdrank. Volgens Nespresso en Oatly komt de smaak van de koffie optimaal tot zijn recht in combinatie met Oatly’s Barista Edition.
Toenemende populariteit van plantaardige melk
Het gebruik van plantaardige melk groeit wereldwijd. In de Verenigde Staten en Europa kiest inmiddels de helft van de consumenten voor een plantaardig alternatief, terwijl in regio’s zoals Azië-Pacific en Latijns-Amerika twee derde van de consumenten deze trend volgt. Haverdrank is een van de populairste keuzes binnen deze categorie.
Kika Buhrmann, BEO Nespresso Nederland, over deze samenwerking: ‘Met steeds meer mensen die kiezen voor een scheutje haver in hun favoriete koffierecepten, zijn creatieve koffie variaties populairder dan ooit. Bij Nespresso staat smaak centraal. Onze missie is om iedere koffieliefhebber in staat te stellen zijn of haar perfecte kop koffie te zetten, precies zoals gewenst. Door onze krachten te bundelen met Oatly, hebben we de ideale blend ontwikkeld om gewoon thuis van jouw koffiebar-favorieten te genieten.’
De Oatly Barista Edition koffie is op 28 januari wereldwijd geïntroduceerd en nu ook in Nederland verkrijgbaar. De lancering wordt ondersteund met diverse evenementen, waaronder een bijeenkomst op 14 maart en consumentenactiviteiten in april.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center