Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk

- Food-en-retail
- 10 mrt 2025 @ 09:41
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mrt 2025 @ 09:41
- Tamara de Vos
Nespresso en Oatly hebben gezamenlijk een koffiecapsule ontwikkeld die specifiek is afgestemd op gebruik met haverdrank. De Oatly Barista Edition koffie is een limited edition blend en is ontworpen voor Nespresso Vertuo koffiemachines.
De koffie is samengesteld met geselecteerde bonen en is ontwikkeld om goed te combineren met de natuurlijke zoetheid van haverdrank. Volgens Nespresso en Oatly komt de smaak van de koffie optimaal tot zijn recht in combinatie met Oatly’s Barista Edition.
Toenemende populariteit van plantaardige melk
Het gebruik van plantaardige melk groeit wereldwijd. In de Verenigde Staten en Europa kiest inmiddels de helft van de consumenten voor een plantaardig alternatief, terwijl in regio’s zoals Azië-Pacific en Latijns-Amerika twee derde van de consumenten deze trend volgt. Haverdrank is een van de populairste keuzes binnen deze categorie.
Kika Buhrmann, BEO Nespresso Nederland, over deze samenwerking: ‘Met steeds meer mensen die kiezen voor een scheutje haver in hun favoriete koffierecepten, zijn creatieve koffie variaties populairder dan ooit. Bij Nespresso staat smaak centraal. Onze missie is om iedere koffieliefhebber in staat te stellen zijn of haar perfecte kop koffie te zetten, precies zoals gewenst. Door onze krachten te bundelen met Oatly, hebben we de ideale blend ontwikkeld om gewoon thuis van jouw koffiebar-favorieten te genieten.’
De Oatly Barista Edition koffie is op 28 januari wereldwijd geïntroduceerd en nu ook in Nederland verkrijgbaar. De lancering wordt ondersteund met diverse evenementen, waaronder een bijeenkomst op 14 maart en consumentenactiviteiten in april.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers