Geen UWV-aankondiging massaontslag Sanoma
- Media
- 20 sep 2013 @ 15:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 20 sep 2013 @ 15:10
- Redactie Media
Sanoma maakt bekend dat geen sprake is van een aankondiging van massaontslag bij het UWV, zoals vandaag in veel media is gerapporteerd. Het bedrijf betreurt de ophef en vooral de onrust die is ontstaan, niet in de laatste plaats bij eigen medewerkers.
Sanoma heeft al in 2012 een reorganisatieprogramma aangekondigd: om zware economische tegenwind op te vangen die gepaard gaat met veranderingen in het mediagebruik van consumenten neemt Sanoma in 2012-2013 gedwongen afscheid van 140-160 van de ruim 1600 medewerkers. Een pijnlijke, maar helaas noodzakelijke maatregel om een gezond bedrijf te blijven.
De Wet Melding Collectief Ontslag schrijft bedrijven voor, om indien afscheid wordt genomen van meer dan 19 medewerkers in een periode van drie maanden hiervan melding te doen bij het UWV. Sociale partners als vakbonden krijgen een afschrift van deze melding.
Sanoma heeft in augustus 2013 deze melding aan het UWV gedaan. De melding slaat op de gedwongen ontslagen die voortvloeien uit dat reorganisatieprogramma. Er is dus geen sprake van een melding van een nieuwe reorganisatieronde met een massaontslag zoals de secretaris van de NVJ in verschillende media heeft aangekondigd.
Sanoma heeft een afspraak met de bonden gemaakt om hen op 4 november bij te praten over de strategische ontwikkelingen in het bedrijf. Deze afspraak maakt deel uit van periodiek overleg.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

