'TMG stopt met netwerk Hyves, Telegraaf op tabloid'
- Media
- 31 okt 2013 @ 10:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online
- 31 okt 2013 @ 10:09
- Redactie Media
In de slagschaduw van de bikkelharde Sanoma-sanering gaat ook Telegraaf Media Groep een prominente titel opheffen: Hyves. Het sociale netwerk verdwijnt, maar de website wordt omgevormd tot platform voor online gaming.
Vakblad Adformatie meldde vanmorgen op basis van bronnen rond het Telegraaf-concern dat Hyves helemaal gaat verdwijnen, maar dat is niet het geval. In een inderhaast uitgestuurd persbericht meldt Hyves:
"Inmiddels spenderen de huidige bezoekers van Hyves meer dan 70% van hun tijd aan het spelen van spelletjes. Tegelijkertijd is - mede door de snelheid waarmee de ontwikkelingen op het internet plaatsvinden - de traditionele functie die Hyves had als sociaal netwerk sterk afgenomen. Reden voor Hyves om zich nu volledig op gaming toe te leggen."
In augustus kreeg Hyves nog tot het eind van dit jaar de kans zichzelf te bewijzen. Er werd toen al gehint op een mogelijke ‘kraamkamerfunctie’ voor de gamesmarkt. Dat wordt nu dus ook de nieuwe focus.
TMG kocht de Nederlandse netwerksite in 2010 en betaalde er 43,7 miljoen euro voor. De slag met Facebook werd echter kansloos verloren. Wat volgde was een reeks herprofileringen van de website, van een vriendennetwerk naar een contentplatform. Nu is er dus gekozen om louter in te zetten op gaming.
In maart 2013 maakte TMG bekend 36 miljoen euro af te schrijven aan goodwill op Hyves, waardoor het bedrijf in 2012 een flink verlies maakte.
Na de Sanoma-sanering van vandaag vallen sowieso ook bij TMG meer veranderingen te verwachten. Zo bracht de Volkskrant gisteren het gerucht dat De Telegraaf in de loop van volgend jaar vermoedelijk overstapt op tabloid-formaat.
UPDATE (voor Hyves-gebruikers): De data op Hyves-servers (goed voor duizend terabyte) zal op termijn worden gewist. Gebruikers kunnen tussen 15 en 29 november een aanvraag indienen om alle opgeslagen informatie te kunnen downloaden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes