NOS is sterkste mediamerk van Nederland
- 8 apr 2014 @ 10:08
- Redactie Media
De NOS is het sterkste mediamerk van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Interbrand. Discovery Channel komt met stip binnen op de tweede plaats. Het sterkste merk van 2013 (NU.nl) is gezakt naar zeven.
Interbrand heeft voor Tijdschrift voor Marketing voor het vijfde jaar op rij de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart gebracht. Daarbij is gebruik gemaakt van het consumentenpanel van Multiscope. De lijst is flink veranderd ten opzichte van 2013.
Twee belangrijke ontwikkelingen komen uit het onderzoek naar voren: het medialandschap is de laatste jaren veranderd door de grensvervaging tussen merk en mediumtype, terwijl daarnaast de gebruiker steeds meer bepaalt wat, wanneer en hoe er geconsumeerd wordt. De digitale ontwikkeling is de grote katalysator achter deze bewegingen. Traditionele, op zichzelf staande categorieën als televisie, radio, kranten, tijdschriften en internet groeien steeds meer naar elkaar toe.
De 25 sterkste Nederlandse mediamerken
01. (12) NOS
02. (---) Discovery Channel
03. (03) Nederland 1
04. (02) Uitzending Gemist
05. (---) Facebook
06. (05) Donald Duck
07. (01) NU.nl
08. (---) YouTube
09. (---) LinkedIn
10. (---) National Geographic
11. (11) Radio 1
12. (16) Nederland 2
13. (09) Sky Radio
14. (04) RTL 4
15. (15) 3FM
16. (07) BNR Nieuwsradio
17. (08) Nederland 3
18. (22) VPRO
19. (17) De Telegraaf
20. (19) de Volkskrant
21. (25) NRC Handelsblad
22. (29) 100% NL
23. (20) Radio 538
24. (---) Voetbal International
25. (28) VARA
Lees meer over dit onderzoek bij Tijdschrift voor Marketing.
Ook interessant: Interbrand's Best Retail Brands 2014.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- mediamerk
- Discovery Channel
- NOS
- Multiscope
- ranglijst
- merken
- Interbrand
- lijst
- Tijdschrift voor Marketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

