NOS is sterkste mediamerk van Nederland
- 8 apr 2014 @ 10:08
- Redactie Media
De NOS is het sterkste mediamerk van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Interbrand. Discovery Channel komt met stip binnen op de tweede plaats. Het sterkste merk van 2013 (NU.nl) is gezakt naar zeven.
Interbrand heeft voor Tijdschrift voor Marketing voor het vijfde jaar op rij de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart gebracht. Daarbij is gebruik gemaakt van het consumentenpanel van Multiscope. De lijst is flink veranderd ten opzichte van 2013.
Twee belangrijke ontwikkelingen komen uit het onderzoek naar voren: het medialandschap is de laatste jaren veranderd door de grensvervaging tussen merk en mediumtype, terwijl daarnaast de gebruiker steeds meer bepaalt wat, wanneer en hoe er geconsumeerd wordt. De digitale ontwikkeling is de grote katalysator achter deze bewegingen. Traditionele, op zichzelf staande categorieën als televisie, radio, kranten, tijdschriften en internet groeien steeds meer naar elkaar toe.
De 25 sterkste Nederlandse mediamerken
01. (12) NOS
02. (---) Discovery Channel
03. (03) Nederland 1
04. (02) Uitzending Gemist
05. (---) Facebook
06. (05) Donald Duck
07. (01) NU.nl
08. (---) YouTube
09. (---) LinkedIn
10. (---) National Geographic
11. (11) Radio 1
12. (16) Nederland 2
13. (09) Sky Radio
14. (04) RTL 4
15. (15) 3FM
16. (07) BNR Nieuwsradio
17. (08) Nederland 3
18. (22) VPRO
19. (17) De Telegraaf
20. (19) de Volkskrant
21. (25) NRC Handelsblad
22. (29) 100% NL
23. (20) Radio 538
24. (---) Voetbal International
25. (28) VARA
Lees meer over dit onderzoek bij Tijdschrift voor Marketing.
Ook interessant: Interbrand's Best Retail Brands 2014.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- lijst
- mediamerk
- merken
- Multiscope
- Discovery Channel
- ranglijst
- NOS
- Tijdschrift voor Marketing
- Interbrand
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

