Condé Nast en IDG automatiseren banner-verkoop
- Media
- 27 mei 2014 @ 11:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineVerkoopOnline advertisingMediastrategie
- 27 mei 2014 @ 11:58
- Redactie Media
Twee Amerikaanse uitgevers automatiseren hun online advertentieverkoop. IDG, in Nederland bekend van Webwereld, bouwt zelf een netwerk, terwijl glossy-koningin Condé Nast een samenwerking is aangegaan met Google.
IDG, dat al een marktplaats voor retargeting had opgezet, stapt nu ook in de markt van geautomatiseerde inkoop van advertenties, zo meldt Emerce. Amerikaanse marketeers kunnen via het netwerk en de Big Data van IDG gericht doelgroepen benaderen. Het bedrijf benadrukt op MediaPost het onderscheid tussen retargeting en deze nieuwe dienst voor 'programmatic direct'.
Ook Condé Nast, bekend van glossies als Vanity Fair en Allure, zet nadrukkelijk in op ‘programmatic adverting’ voor haar websites, zo meldt AdAge. De intensieve samenwerking met Google wordt vanuit de uitgever aangestuurd door Alanna Gombert, een digitale routinier met een verleden bij Yahoo.
'Programmatic was altijd erg direct-response gedreven', zegt Gombert tegen AdAge. 'Wij willen de markt leren hoe je online merkcampagnes kunt draaien met heel veel impact.' Condé Nast en Google zetten vooral in op de verkoop van Google's Lightbox-ads.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitgeverij
- automatisering
- online advertising
- reclame
- ad sales
- websites
- Condé Nast
- verkoop
- AdAge
- banners
- programmatic
- IDG
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

