NRC Q vanaf vandaag in publieke bèta
- Media
- 13 mei 2014 @ 10:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineWebsiteZakelijk
- 13 mei 2014 @ 10:37
- Redactie Media
NRC Media opent vandaag zijn nieuwe zakelijke website NRC Q voor het grote publiek. Wie dit platform bezoekt, weet welk bedrijf die dag met jaarcijfers komt en welke trends de moeite van het volgen waard zijn, ook op carrièregebied. Om het lerende karakter te onderstrepen, bevindt NRC Q zich de komende periode in publieke bèta. De afgelopen weken had een geselecteerde groep gebruikers al toegang.
De uitgeverij zal op NRC Q gaan werken met business partners, voor hen zijn speciale commerciële posities binnen de website gecreëerd. Focus voor deze manier van adverteren ligt op het delen van content, door middel van native advertising. NRC Media biedt maximaal zes organisaties de gelegenheid om business partner te worden van NRC Q; Delta Lloyd is de eerste business partner die zich heeft aangesloten.
Ook in andere titels van NRC Media zullen deze business partners hun content voor het voetlicht van de lezers kunnen brengen, voorzien van duidelijke aanduiding dat het om commerciële content gaat. Om het materiaal geschikt te maken voor publicatie op Nrcq.nl worden zij ondersteund door de nieuwe afdeling Branded Concepts van NRC Media. Ook voor andere adverteerders zijn er speciale responsive advertentieposities beschikbaar.
Annette Reijersen van Buuren, manager Merk & Strategie bij Delta Lloyd over deze samenwerking: 'NRC Q biedt haar lezers informatie die helpt betere beslissingen te nemen en zo alert te reageren op verandering. Dat is precies waar wij als kritisch merk ook voor staan. Bovendien hebben wij veel kennis en expertise in huis en maken al heel veel interessante content. NRC Q biedt ons nog meer mogelijkheden om die kennis met onze zakelijke doelgroepen te delen.'
'Wij merken dat onze klanten goede inhoudelijke content hebben en kunnen helpen die te ontsluiten', zegt Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media. 'Wij passen de content aan naar de ‘tone of voice’ van NRC Q en bieden deze op een relevante manier aan de doelgroep aan. We werken bij NRC Q met grote formaten die responsive zijn. Daardoor zullen bezoekers altijd een advertentie te zien krijgen die past bij de inhoud en het device waarop de inhoud wordt bekeken.'
NRC Q is bedoeld voor mensen uit het bedrijfsleven met haast. Ambitieuze mensen tussen de 25 en 49 jaar die non-stop online zijn en ook beroepsmatig willen weten wat ertoe doet, zodat zij betere beslissingen nemen. Dagelijks verschijnt er om half zes ’s ochtends een NRC Q e-mailnieuwsbrief waarvoor iedereen zich kosteloos kan inschrijven.
Terwijl Nederland nog slaapt hebben NRC-correspondenten uit andere tijdzones de belangrijkste zaken die gaan spelen op een rij gezet. Gedurende de dag verschijnen er updates en infographics op de site, aangevuld met een bijzondere selectie van het internationale Bloomberg en de video’s van de internationale zakenkrant Financial Times.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- NRC
- reclame
- innovatie
- website
- bedrijfsleven
- adverteren
- native advertising
- publieke bèta
- zakelijke markt
- responsive advertising
- business partners
- NRC Q
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers