Henkjan Smits en Kakhiel in jury Namespotting 2017
- 4 okt 2017 @ 00:36
- Redactie Media
Wat is de Naam van het Jaar? Deze prijs van Namespotting voor de beste bedrijfsnaam wordt dit jaar voor de derde keer toegekend. De organisatie heeft wederom een deskundige jury samengesteld, met een paar opmerkelijke namen erin.
Namespotting is al meer dan vijf jaar een Nederlands online verschijnsel, waarbij door zogenoemde ‘namespotters’ opmerkelijke merknamen worden verzameld. Eind 2016 zijn de 500 leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merk- en bedrijfsnamen gebundeld in het boek Namespotting, met onder andere pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen. Elk jaar wordt er ook Naam van het jaar verkozen. Vandaag is de nieuwe jury voor dit jaar bekend gemaakt.
Sinds sinds 2015 wordt er jaarlijks de Namespotting naam van het jaar gekozen. Voorgaande winnaars zijn wolwinkel Wolhalla (2016) en mollenbestrijder De Laatste Hoop (2015). De juryleden van Namespotting van het Jaar 2017 zijn:
- Henkjan Smits (trainer Business X-Factor en presentator Omroep Max)
- Marianne Zwagerman (schrijver, presentator en media-criticus)
- Steven Strijbosch (hoofdredacteur Upcoming.nl)
- Kakhiel (internetfenomeen)
- Evelien Udo (internetjurist RISE Merken)
- Roger Bloem (blogger/vlogger van Cityguys.nl)
- Richard Otto (eigenaar Tens Media, Namespotting, en Spreekbuis.nl)
- Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)
De genomineerden van dit jaar worden geselecteerd uit een lijst met ingezonden ('gespotte') namen. Hiervan hebben de initiatiefnemers maandelijks een top-10 geselecteerd, die op eigen social mediakanalen en de populaire trending website Upcoming.nl zijn gepubliceerd. De namen met de meeste likes en shares kunnen op een nominatie rekenen. De nominatielijst wordt later dit jaar bekend gemaakt. Er kunnen overigens nog namen worden ingestuurd naar de Facebook-pagina van Namespotting.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Richard Otto
- Kakhiel
- jury
- Namespotting
- branding
- Naam van het Jaar
- Hans Prummel
- 2017
- Henkjan Smits
- merknaam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

