BNR start podcast-award
- Media
- 27 mei 2018 @ 16:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioContentMedia
- 27 mei 2018 @ 16:27
- Redactie Media
BNR Nieuwsradio organiseert in september 2018 de allereerste Dutch Podcast Awards. Het zijn de eerste publieksprijzen voor podcasts in Nederland. Het is volgens het radiostation tijd dat de explosieve groei van het fenomeen podcasting nog een stap verder wordt gebracht.
Op vrijdag 25 mei heeft BNR via de site Podcastawards.nl in de eerste fase een inschrijfformulier geopend waar het publiek, zowel luisteraars als makers van podcasts, de in hun ogen beste podcasts in elk genre kunnen insturen. De inzendingen worden op een longlist geplaatst en in de zomer wordt door een vakjury de shortlist samengesteld. Vervolgens wordt de stempagina gelanceerd waar binnen diverse categorieën door het Nederlandse publiek kan worden gestemd.
Na de stemperiode worden de awards uitgereikt tijdens de Dutch Podcast Awards Show op 21 september. Dit is een onderdeel van het twintigjarig bestaan van BNR Nieuwsradio. Hoofdredacteur Sjors Fröhlich: “Wij zijn zelf al vroeg begonnen met het fenomeen podcasting. Ik luister naast live radio zelf ook zoveel mogelijk naar podcasts. Er worden heel goede gemaakt in Nederland. Ik zie er naar uit om de beste makers bij elkaar te zien op het podium. De Dutch Podcast Awards zijn een kers op de taart van ons twintigjarig bestaan.'
Audio on demand
BNR was een van de eerste mediaorganisaties die podcasting serieus namen. Al enkele jaren maakt BNR zakelijke podcasts gericht op professionals. Podcasts als De Technoloog en Cryptocast scoren heel goed binnen het BNR-platform en ook op iTunes en Spotify. Begin 2018 is de zender gestart met de dagelijkse nieuwspodcast Newsroom samen met Het Financieele Dagblad. Later in 2018 is ook de speciale podcaststudio geopend. Het past in de strategie van BNR om goede informatie zo veel mogelijk on demand beschikbaar te maken.
De radiozender is op 21 september 1998 begonnen onder de naam Business Nieuws 1395 AM, voortkomend uit TalkRadio. In 2003 werd BNR onderdeel van de FD Mediagroep. Op 21 september 2018 bestaat BNR Nieuwsradio twintig jaar. Tijdens een speciale themaweek wordt naast terugkijken ook vooral vooruitgeblikt op de toekomst van radio. BNR is naast de audio on demand strategie achter de schermen hard bezig met ‘smart radio’, waarbij gestreefd wordt om zo relevant mogelijke content te bieden op het juiste moment aan professionals en ondernemers. De juiste ihoud voor de juiste persoon op het juiste moment. Daarnaast experimenteert BNR met 'conversational UI's' (‘speech’) via apparaten als Alexa en Google Home.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing