Marketingfacts Jaarboek graaft nog dieper
- Media
- 23 mei 2019 @ 07:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingMediaDigitaalUitgeversTrends
- 23 mei 2019 @ 07:47
- Redactie Media
Hij is er weer: het Marketingfacts Jaarboek. Voor het veertiende jaar op rij heeft de redactie van Marketingfacts.nl een handboek afgeleverd met de belangrijkste trends, cijfers en cases in marketing.
Marketingfacts.nl, zustertitel van MarketingTribune, is een dagelijks geraadpleegde informatiebron voor marketeers, digitale professionals, ondernemers en studenten. In 2002 opgericht door internet-pionier Marco Derksen, maar inmiddels uitgebouwd tot een breed platform dat sinds dit jaar een nieuwe mede-eigenaar heeft: het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA).
‘Met dit nieuwe jaarboek gaan we nog verder de diepte in’, zegt Jeroen Mirck, hoofdredacteur van Marketingfacts. ‘We verkennen alle actuele onderwerpen in (online) marketing, beschreven door experts uit het vak zoals Ronald Voorn, Roel Stavorinus, Danny Oosterveer en Beate van Dongen Crombags. Uitvoerig gaan zij in op essentiële thema’s als marketingstrategie, advertising, customer service en contentmarketing.’
Privacy en purpose
Dit jaar besteedt het Marketingfacts Jaarboek speciale aandacht aan purpose, privacy, martech en e-commerce. Mirck: ‘Marketing is een mooi en breed vak, maar bovenal een discipline die meer dan ooit onder vuur ligt. Wetgeving legt steeds meer restricties op. Daarbij speelt privacy van consumenten een belangrijke rol.’
Tegelijk worden bedrijven steeds nadrukkelijker aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. ‘Dat risico kan ook juist kansen bieden, zo bewijst de stormachtige opkomst van purpose-marketing.’
Aangezien het marketingvak voortdurend verandert, is het volgens Mirck essentieel om je kennis te blijven bijspijkeren. ‘Marketingfacts, met NIMA als partner, voorziet in die voortdurende behoefte aan actuele vakkennis.’
Marketingfacts Jaarboek bestellen?
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- BBP Media
- marketing
- jaarboek
- uitgeverij
- Marketingfacts
- handboek
- 2019
- cases
- cijfers
- boek
- 2020
- trends
- nieuw
- Jeroen Mirck
- verschenen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

