Marketingfacts Jaarboek graaft nog dieper

- Media
- 23 mei 2019 @ 07:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingMediaDigitaalUitgeversTrends
- 23 mei 2019 @ 07:47
- Redactie Media
Hij is er weer: het Marketingfacts Jaarboek. Voor het veertiende jaar op rij heeft de redactie van Marketingfacts.nl een handboek afgeleverd met de belangrijkste trends, cijfers en cases in marketing.
Marketingfacts.nl, zustertitel van MarketingTribune, is een dagelijks geraadpleegde informatiebron voor marketeers, digitale professionals, ondernemers en studenten. In 2002 opgericht door internet-pionier Marco Derksen, maar inmiddels uitgebouwd tot een breed platform dat sinds dit jaar een nieuwe mede-eigenaar heeft: het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA).
‘Met dit nieuwe jaarboek gaan we nog verder de diepte in’, zegt Jeroen Mirck, hoofdredacteur van Marketingfacts. ‘We verkennen alle actuele onderwerpen in (online) marketing, beschreven door experts uit het vak zoals Ronald Voorn, Roel Stavorinus, Danny Oosterveer en Beate van Dongen Crombags. Uitvoerig gaan zij in op essentiële thema’s als marketingstrategie, advertising, customer service en contentmarketing.’
Privacy en purpose
Dit jaar besteedt het Marketingfacts Jaarboek speciale aandacht aan purpose, privacy, martech en e-commerce. Mirck: ‘Marketing is een mooi en breed vak, maar bovenal een discipline die meer dan ooit onder vuur ligt. Wetgeving legt steeds meer restricties op. Daarbij speelt privacy van consumenten een belangrijke rol.’
Tegelijk worden bedrijven steeds nadrukkelijker aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. ‘Dat risico kan ook juist kansen bieden, zo bewijst de stormachtige opkomst van purpose-marketing.’
Aangezien het marketingvak voortdurend verandert, is het volgens Mirck essentieel om je kennis te blijven bijspijkeren. ‘Marketingfacts, met NIMA als partner, voorziet in die voortdurende behoefte aan actuele vakkennis.’
Marketingfacts Jaarboek bestellen?
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitgeverij
- jaarboek
- cijfers
- trends
- nieuw
- marketing
- Marketingfacts
- 2019
- handboek
- boek
- BBP Media
- Jeroen Mirck
- cases
- 2020
- verschenen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day