Marketingfacts Jaarboek graaft nog dieper
- Media
- 23 mei 2019 @ 07:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingMediaDigitaalUitgeversTrends
- 23 mei 2019 @ 07:47
- Redactie Media
Hij is er weer: het Marketingfacts Jaarboek. Voor het veertiende jaar op rij heeft de redactie van Marketingfacts.nl een handboek afgeleverd met de belangrijkste trends, cijfers en cases in marketing.
Marketingfacts.nl, zustertitel van MarketingTribune, is een dagelijks geraadpleegde informatiebron voor marketeers, digitale professionals, ondernemers en studenten. In 2002 opgericht door internet-pionier Marco Derksen, maar inmiddels uitgebouwd tot een breed platform dat sinds dit jaar een nieuwe mede-eigenaar heeft: het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA).
‘Met dit nieuwe jaarboek gaan we nog verder de diepte in’, zegt Jeroen Mirck, hoofdredacteur van Marketingfacts. ‘We verkennen alle actuele onderwerpen in (online) marketing, beschreven door experts uit het vak zoals Ronald Voorn, Roel Stavorinus, Danny Oosterveer en Beate van Dongen Crombags. Uitvoerig gaan zij in op essentiële thema’s als marketingstrategie, advertising, customer service en contentmarketing.’
Privacy en purpose
Dit jaar besteedt het Marketingfacts Jaarboek speciale aandacht aan purpose, privacy, martech en e-commerce. Mirck: ‘Marketing is een mooi en breed vak, maar bovenal een discipline die meer dan ooit onder vuur ligt. Wetgeving legt steeds meer restricties op. Daarbij speelt privacy van consumenten een belangrijke rol.’
Tegelijk worden bedrijven steeds nadrukkelijker aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. ‘Dat risico kan ook juist kansen bieden, zo bewijst de stormachtige opkomst van purpose-marketing.’
Aangezien het marketingvak voortdurend verandert, is het volgens Mirck essentieel om je kennis te blijven bijspijkeren. ‘Marketingfacts, met NIMA als partner, voorziet in die voortdurende behoefte aan actuele vakkennis.’
Marketingfacts Jaarboek bestellen?
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Marketingfacts
- marketing
- 2020
- 2019
- nieuw
- trends
- jaarboek
- BBP Media
- Jeroen Mirck
- verschenen
- cijfers
- handboek
- boek
- cases
- uitgeverij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

