Sylvia Cools nieuwe hoofdredacteur de Stentor
- Media
- 27 sep 2021 @ 13:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 sep 2021 @ 13:24
- Sjaak Hoogkamer
Sylvia Cools (44) is per 1 oktober de nieuwe hoofdredacteur van de Stentor. Cools is nu adjunct-hoofdredacteur van de Stentor en volgt Allard Besse op, die is gestart als directeur journalistiek bij de groep van AD en regionale titels van DPG Media.
Cools heeft sterke wortels in de regionale journalistiek en in het verschijningsgebied van de Stentor in Oost-Nederland.
Ze werkte na haar journalistieke studie in Zwolle 13 jaar voor Omroep Gelderland (op de redactie Veluwe, als eindredacteur en als hoofd nieuws).
Drie jaar geleden kwam Cools naar de Stentor. In de achterliggende periode werd geïnvesteerd in zowel de krant als in de website en app. De Stentor maakte online een spectaculaire groei door. Volgens Cools is het nu tijd voor een volgende stap: ‘Van oorsprong zijn media vooral aan het zenden. Het is zelfs de naam van de Stentor; iemand met een zeer luide stem. We registreren, signaleren, onderzoeken en vertellen dat, zowel in geschreven verhalen als in video en audio. Dat is niet meer genoeg, ik vind dat we meer in gesprek moeten met onze lezers en bezoekers.’
De selectiecommissie koos unaniem voor Cools. ‘Dat deden we uit een rijk veld aan kandidaten, die allemaal met bewondering spraken over wat er bij de Stentor de afgelopen jaren is veranderd en vernieuwd. Het is nu zaak dit vast te houden. De energie en overtuigende nieuwe plannen van Sylvia en haar liefde voor Oost-Nederland beloven veel goeds,’ zegt Erik van Gruijthuijsen, directeur/uitgever bij DPG Media.
De Stentor is met gemiddeld 480.000 bezoekers online, 95.000 abonnees van de papieren krant en tien edities een van de grote regionale titels van DPG Media. De titel werkt nauw samen met AD en zes andere regionale titels in ADR Nieuwsmedia.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes