Publieke omroep lanceert muziekzender NPO Blend

- Media
- 10 nov 2023 @ 09:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 nov 2023 @ 09:46
- Michiel van Zaane
De publieke omroep heeft op 9 november de experimentele zender NPO Blend gelanceerd, dat een breed scala aan muziekstijlen biedt.
Het station, te beluisteren via DAB+ en de NPO Luister-app, richt zich op de generaties die met NPO FunX zijn opgegroeid en nu een volwassen geluid willen horen. Blend is een pilot van de publieke omroep en minimaal een jaar lang te beluisteren via DAB+ en NPO Luister. Chanelva Rier, zendermanager NPO FunX en Menno de Boer, zendermanager NPO 3FM, zijn samen verantwoordelijk voor NPO Blend: ‘Met de zender bieden we de luisteraars tussen de 35 en 54 jaar een gevarieerde mix van R&B, afro, new soul, hiphop en veel classics uit de nineties en zeroes. Vooral in het begin zal de nieuwe zender in het teken staan van een breed scala aan muzikale stijlen. Luisteraars kunnen er straks ook terecht voor nieuws, cultuur en verhalen die de doelgroep aanspreken.’
Jurre Bosman: ‘Als publieke omroep willen we voor zoveel mogelijk mensen in Nederland radio en podcasts maken. Elke week bereiken we met audio meer dan zes miljoen mensen. Toch voelen we ons uitgedaagd om het aanbod te verbreden. Ik ben trots op de lancering van NPO Blwnd, waarmee we samen met de omroepen hopelijk nieuwe luisteraars aan ons binden.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes