KFC kiest Abovo Maxlead
- Media
- 20 feb 2025 @ 11:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 feb 2025 @ 11:55
- Sjaak Hoogkamer
KFC Nederland heeft na een oriëntatietraject Abovo Maxlead geselecteerd als hun nieuwe full service media- en marketingpartner.
Het bureau gaat KFC ondersteunen bij het bepalen van de strategie tot executie, en van performance tot media. Beide organisaties delen naar eigen zeggen ‘hun ondernemende mentaliteit en de overtuiging dat merkstrategie en media-inzet hand in hand moeten gaan om impact te realiseren.’
Kentucky Fried Chicken (KFC) gaat een nieuwe fase in van merkontwikkeling en koos daarom naar eigen zeggen ‘voor een mediabureau dat creativiteit, resultaatgerichtheid en digitale innovatie centraal stelt.’
Tamara van Beelen, Head of Marketing, KFC: ‘We kijken uit naar de samenwerking met Abovo Maxlead. Samen bouwen we verder aan het merk KFC in Nederland. Dankzij onze gedeelde waarden en visie op creativiteit en innovatie hebben we er alle vertrouwen in dat we onze ambities gaan realiseren.’
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: ‘KFC is een iconisch merk met serieuze groeiplannen. We zijn trots dat zij voor Abovo Maxlead hebben gekozen. Onze cultuur van ondernemerschap en lef sluit goed aan bij de waarden die KFC zocht in hun bureau. Samen kort op de bal zitten om in de dynamische foodmarkt het verschil te maken. Ons team staat klaar en kijkt uit naar een succesvolle samenwerking.’
De samenwerking is inmiddels gestart, met als eerste project de uitrol van de Lava Hot Wings-campagne die eerder deze week van start ging. Het is het eerste resultaat van de driehoek Abovo Maxlead, creatief bureau Truus en PR-bureau Ovide. De campagne wordt breed verspreid via tv, radio, Meta (Facebook en Instagram), TikTok, Snapchat, YouTube en (D)OOH.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

