Twitter en GfK gaan samenwerken
- Online
- 27 jan 2014 @ 09:57
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 27 jan 2014 @ 09:57
- Redactie Online
Twitter en GfK introduceren ‘GfK Twitter TV Ratings’ in Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Deze nieuwe dienst geeft inzichten in de frequentie en het bereik van Twitter-berichten in samenhang met tv-programma's en reclamecampagnes.
Via de Twitter TV Ratings kan GfK data leveren over de frequentie en het bereik van Twitter-berichten over specifieke tv-programma's. Deze nieuwe methode zal later dit jaar in Duitsland, Oostenrijk en Nederland worden geïntroduceerd en het zal tv-zenders in staat stellen inzicht te krijgen in het aanvullende publiek dat zij via social media bereiken.
Matthias Hartmann, ceo van GfK, in het persbericht: ‘We zijn erg blij met deze samenwerking met Twitter. We staan aan het begin van de digitale mediatransformatie en Twitter heeft zichzelf gepositioneerd als "Social Soundtrack" van live evenementen en van televisie. De interactie tussen diverse media is voor ons bijzonder interessant en samen met onze innovatieve nieuwe partner Twitter, geeft GfK inzicht in de cross-media effecten.’
Ali Rowghani, coo van Twitter, in het persbericht: ‘Twitter is voor miljoenen mensen in Duitsland, Oostenrijk en Nederland een echte partner geworden tijdens het tv-kijken. Het publiek vindt het prettig om tijdens het televisie kijken Twitter te gebruiken en actief deel te nemen aan live discussies over de programma's. Wij zijn erg blij dat GfK zijn ervaring op het gebied van het meten van kijk- en luistercijfers nu ook inzet om het bereik van social media te meten. Dit maakt het mogelijk om tv-zenders inzicht te geven in het bereik via social media tijdens tv-kijken.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

