Nick van der Kolk 'most engaged marketer' 2015

Nick van der Kolk 'most engaged marketer' 2015
  • Online
  • 10 dec 2015 @ 14:27
  • 11368 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaOnderzoek

LinkedIn maakt vandaag de top 10 van de ‘most engaged marketers’ van Nederland bekend. Er is gekeken naar de activiteiten op LinkedIn van mensen die momenteel werkzaam zijn in een marketing, communicatie en/of social media functie bij een beursgenoteerde organisatie met meer dan 50 medewerkers. Engaged marketeers zijn professionals die een relatie opbouwen met merken en mensen waarvan ze kunnen leren, zich aansluiten bij groepen waaraan ze een relevante bijdrage kunnen leveren en die hun kennis vergroten door het consumeren, creëren en delen van content.

De most engaged marketer van Nederland is Nick van der Kolk, Enterprise Inbound Marketing Specialist bij HubSpot. ‘Door het plaatsen van inspirerende en educatieve content, genereert LinkedIn voor HubSpot de hoogste bezoeker-naar-lead ratio van alle sociale media”. Ook nummer twee, Bas Komen, Global Digital & Social Media Director bij Cloetta, gebruikt LinkedIn als contentplatform: ‘LinkedIn is voor mij de manier om ontwikkelingen binnen het vak te volgen, door content te lezen die mensen uit zijn netwerk delen en creëren’.

Dit is de volledige top 10 marketeers:
1. Nick van der Kolk - Enterprise Inbound Marketing Specialist bij HubSpot (zie foto) 
2. Bas Komen - Global Digital & Social Media Director bij Cloetta
3. Hessel Coenraadt Boschma - Digital & Data Marketeer bij Ziggo
4. Michiel Hoogenboom - Business Development & Marketing Lead Business Solutions bij Microsoft Nederland
5. Eirini Giannou - Global social B2B lead bij Philips
6. Mark de Bruijn - Audience Marketing Manager bij SAP
7. Peter Nool - Country Marketing Manager bij Dell
8. Mark van Rossem - Online marketing en e-commerce bij Heineken
9. Corinne Avelines - Global head of digital & e-commerce bij AkzoNobel
10. Jeroen van de Ven - social media manager bij ABN Amro

Volgens LinkedIn’s country manager Benelux Marcel Molenaar is LinkedIn naast een netwerktool, zeker ook een marketinginstrument. ‘LinkedIn is meer dan een netwerktool, het is ook een marketinginstrument voor jou als persoon maar zeker ook voor het bedrijf waarvoor je werkt. Door inspirerende content te creëren, te delen en te bediscussieren, draag je op een actieve manier bij aan het versterken van je eigen merk en het merk waarvoor je werkt," “Mensen weten je te vinden als er bepaalde onderwerpen spelen waar jij veel vanaf weet. Je zet jezelf op de kaart.’

De Engagement Score
Bij het samenstellen van de ranglijst zijn de volgende punten bepalend voor de ‘engagement-score’ op het netwerk:

* Aantal connecties, waarbij het aantal connecties over de afgelopen drie maanden meer gewicht krijgt.
* Het aantal bedrijven dat gevolgd wordt, waarbij de bedrijven die de afgelopen drie maanden gevolgd zijn meer gewicht krijgen.
* Het aantal groepen dat gevolgd wordt, ook hierbij geldt een zwaarder gewicht voor groepen die de laatste drie maanden zijn toegevoegd.
* Leden die groepen managen met meer dan 250 leden krijgen ook een positieve invloed op hun score.
* Aantal shares op het platform over de afgelopen drie maanden. Denk hierbij aan Company en News updates.
* Aantal bezoeken aan het platform de afgelopen drie maanden.
* Het aantal verschillende pagina's die leden bezocht hebben. Denk hierbij aan Jobs, News, Company Pages, Groepen. Dit zegt iets over de kwaliteit van het bezoek en engagement op het platform.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken