ANWB pakt de dubbel in WUA Digital Excellence Monitor 2017
- Online
- 12 sep 2017 @ 12:04
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - DigitaalKlantenserviceKlantenDesignonderzoek
- 12 sep 2017 @ 12:04
- Redactie Online
ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden op hun website de allerbeste digitale klantervaring. Dat blijkt uit de Digital Excellence Monitor van onderzoeksbureau WUA, dé jaarlijkse digital customer experience benchmark die vandaag voor de tweede keer verschijnt. ANWB.nl pakt de dubbel. In de Automotive branche leidt de organisatie voor verkeer en toerisme met een eindscore van 80 en in de Verzekeringsbranche gaat ANWB óók aan kop met een eindscore van 80.
De Digital Excellence Monitor 2017 vat alle onafhankelijk door WUA uitgevoerde online oriëntatie-onderzoeken in de periode augustus 2016 – juli 2017 cijfermatig per branche samen in één rapport. In totaal beoordeelden meer dan 9.950 respondenten meer dan 2.423 websites in 7 onderzochte branches: Telecom, Travel, Retail, Finance, Verzekeringen, Energie en Automotive. Nieuw in de 2017-editie is de toevoeging van een mobiele ranking voor Finance, Verzekeringen en de Energiebranche.
Het ‘rapportcijfer’ voor klantervaring (customer experience) wordt uitgedrukt in een gemiddelde eindscore op de thema’s Look&Feel, Aanbod en Merk uit het WUA Web Performance Model. De eindscores lopen uiteen van 76 voor Greenchoice in de Energiesector tot 84 voor de Efteling in de Travelbranche. Ziggo.nl zet een eindscore neer van 78 in de Telecomsector, bol.com scoort 82 in de Retailbranche, YourMastercard.nl heeft een eindscore van 78 in de Financiële sector.
Download hier de Digital Excellence Monitor 2017
Best practices & interviews
In het rapport zijn náást de rankings in 7 branches, ook 25 best practices opgenomen van de beste websites per branche op de drie customer experience thema’s. Hoe belangrijk is overzicht voor een mobiele ervaring, hoe zet je USP’s succesvol in, hoe manage je serviceverwachting en nog heel veel meer. Ook vind je diepte-interviews met digitale professionals van bedrijven die de overall Web Performance Rankings aanvoeren in de onderzoeken die WUA doet, dus inclusief vindbaarheid, zoals KPN, Monuta, ANWB, trivago en Nuon. Klaas Kroezen, ceo en mede-oprichter van WUA:
‘WUA wil bedrijven helpen een excellente digitale klantervaring neer te zetten om zo méér online te verkopen. De Digital Excellence Monitor 2017 van WUA laat in zeven branches zien welke organisaties excelleren op customer experience in de digitale arena. In dit rapport laten we met 25 best practices óók zien wat jij direct kunt doen om jouw digitale klantervaring te verbeteren!’
Digital Experience & Web Performance
Net als vorig jaar is het thema Vindbaarheid (gevonden worden als onderdeel van het oriëntatieprces) weggelaten in het bepalen van de rankings van de Digital Excellence Monitor. Spontane merk- of naamsbekendheid, het inkopen van betaald verkeer, SEO en SEA: het speelt geen (bepalende) rol in de Eindscore van de Digital Excellence Monitor. De Monitor zoomt in op de customer experience thema’s en dus op de directe website-ervaring van de consument. Hierdoor ontstaat een ander beeld met andere partijen aan de top dan de door WUA gepubliceerde Web Performance rankings die het volledige beeld van de customer journey inclusief Vindbaarheid, voorkeur en conversie weergeven.
Bekijk hier de rankings en download het volledige rapport inclusief 25 best practices uit 7 branches.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Digital Excellence Monitor 2017
- de Efteling
- YourMastercard
- Klaas Kroezen
- ANWB
- WUA Web Performance Model
- Ziggo
- Greenchoice
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

