Nieuw hotel werft medewerkers via WhatsApp
- Online
- 10 jan 2019 @ 11:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - HRArbeidsmarktMobileWhatsApp
- 10 jan 2019 @ 11:34
- Lucas Boon
Leonardo Royal, een nieuw te openen hotel in het Amsterdamse Amstelkwartier, rekruteert nieuwe medewerkers via voice memo op WhatsApp.
Het hotel zoekt 'spraakmakers (m/v) met een vlotte babbel', passend bij het zogenaamde Now we're talking-concept. Het sollicitatieproces start niet met een brief, maar een gesprek via de smartphone. Geïnteresseerden introduceren zichzelf met een voice memo via WhatsApp, zodat 'de echte conversation starters' meteen goed uit de verf komen. In de voice memo introduceert de sollicitant zichzelf en op basis daarvan wordt hij/zij al dan niet uitgenodigd voor een tweede ronde.
Jakob-Jan Blaauw, general manager bij Leonardo Royal Hotel, laat weten: 'Omdat we liever een echt gesprek aangaan, willen we het onze sollicitanten zo makkelijk mogelijk maken: niet zwoegen op de perfecte brief die je persoonlijkheid vangt, maar met je eigen stem je eigen verhaal kunnen vertellen. En wat is dan makkelijker dan een voice memo op WhatsApp sturen?'
Leonardo Royal Hotel Amsterdam opent in april dit jaar. Wie toch liever oldskool solliciteert, kan zich aanmelden voor een recruitment event op dinsdag 15 januari.
Over
Leonardo Royal Hotel Amsterdam is onderdeel van Fattal Hotel Group, een van de snelst groeiende hotelketens in Europa en Israël. De groep bestaat uit ruim 190 hotels die actief zijn in 100 bestemmingen. In Europa wordt Fattal Hotel Group vertegenwoordigd door Leonardo Hotels. Het portfolio bestaat uit: Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels en de onlangs overgenomen ketens Jurys Inn (verenigd Koninkrijk en Ierland) en Apollo Hotels (Nederland).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- voice memo
- hotel
- horeca
- hrm
- fattal hotel group
- leonardo roayl hotel amsterdam
- werving & selectie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

