Nieuw hotel werft medewerkers via WhatsApp

Nieuw hotel werft medewerkers via WhatsApp
  • Online
  • 10 jan 2019 @ 11:34
  • 12691 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • HRArbeidsmarktMobileWhatsApp

Leonardo Royal, een nieuw te openen hotel in het Amsterdamse Amstelkwartier, rekruteert nieuwe medewerkers via voice memo op WhatsApp.

Het hotel zoekt 'spraakmakers (m/v) met een vlotte babbel', passend bij het zogenaamde Now we're talking-concept. Het sollicitatieproces start niet met een brief, maar een gesprek via de smartphone. Geïnteresseerden introduceren zichzelf met een voice memo via WhatsApp, zodat 'de echte conversation starters' meteen goed uit de verf komen. In de voice memo introduceert de sollicitant zichzelf en op basis daarvan wordt hij/zij al dan niet uitgenodigd voor een tweede ronde.

Jakob-Jan Blaauw, general manager bij Leonardo Royal Hotel, laat weten: 'Omdat we liever een echt gesprek aangaan, willen we het onze sollicitanten zo makkelijk mogelijk maken: niet zwoegen op de perfecte brief die je persoonlijkheid vangt, maar met je eigen stem je eigen verhaal kunnen vertellen. En wat is dan makkelijker dan een voice memo op WhatsApp sturen?'

Leonardo Royal Hotel Amsterdam opent in april dit jaar. Wie toch liever oldskool solliciteert, kan zich aanmelden voor een recruitment event op dinsdag 15 januari.

Over

Leonardo Royal Hotel Amsterdam is onderdeel van Fattal Hotel Group, een van de snelst groeiende hotelketens in Europa en Israël. De groep bestaat uit ruim 190 hotels die actief zijn in 100 bestemmingen. In Europa wordt Fattal Hotel Group vertegenwoordigd door Leonardo Hotels. Het portfolio bestaat uit: Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels en de onlangs overgenomen ketens Jurys Inn (verenigd Koninkrijk en Ierland) en Apollo Hotels (Nederland).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken