Modemerk Gant bouwt aan betere digitale klantervaring
- Online
- 25 nov 2020 @ 11:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 25 nov 2020 @ 11:06
- Sjaak Hoogkamer
Om gelijke tred te houden met het veranderende consumentengedrag en de technologische ontwikkelingen, besloot modemerk Gant zijn digitale platforms opnieuw uit te vinden, te beginnen met de website van de DACH-regio.
Digital agency Dept ontwerpt, bouwt en migreert het nieuwe commerceplatform van Gant op basis van Salesforce Commerce Cloud.
De digitale aanwezigheid van Gant is al sterk. Om deze groei verder aan te wakkeren en de digitale klantervaringen op één lijn te brengen met de ontwikkelingen op dit gebied, heeft het merk ambitieuze doelen gesteld en wil het zowel online als offline een toekomstbestendig merk zijn. Het Zweeds-Amerikaanse modemerk migreert de webshop naar Salesforce Commerce Cloud om de kracht van het platform te benutten en ruimte te maken voor omnichannel-ervaringen en meer personalisatie. Gant heeft Dept gekozen om dit proces van begin tot eind te ondersteunen, aangezien het al uitgebreide ervaring heeft met SFCC voor klanten als Canyon, Bugaboo en Marc O'Polo en de Salesforce Gold Partner-status heeft bereikt.
We vonden dat het tijd was om ons platform te vernieuwen, alle e-commerce mogelijkheden te benutten en een betere digitale klantervaring te omarmen
Peter Beckius, global e-commerce director bij Gant: ‘We vonden dat het tijd was om ons platform te vernieuwen, alle e-commerce mogelijkheden te benutten en een betere digitale klantervaring te omarmen. We willen nieuwe en loyale klanten inspireren met een vernieuwde merkervaring en daarnaast volledig voldoen aan de huidige digitale verwachtingen. Het is geweldig om Dept aan onze zijde te hebben bij dit proces en we kijken ernaar uit om binnenkort live te gaan.’
Hoger niveau
‘Door de merk- en klantkennis van Gant te combineren met onze technische en designexpertise, tillen we het platform van Gant naar een hoger niveau,’ zegt Joep Roosen, managing director bij Dept. ‘Het gebruik van Page Designer zorgt voor een persoonlijke ervaring voor de klant en biedt meer opties voor maatwerk en lokalisatie voor de verschillende websites van Gant. Ten slotte gaan we het Salesforce OMS-systeem integreren als een van de eersten in Europa, waardoor integraties vloeiender worden en de klantenservice wordt geoptimaliseerd. Er zijn nog veel mooie dingen in het vooruitzicht.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- [marketeer 232] Tim Ariesen - CroudX: 'Versterk je rendement...
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea en MediaMarkt nieuw in...
- Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken' in Nederland - Nieuwe AI...
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in social media bijna gelijk aan...
- [column] De schizofrene ziel van de AI-industrie
Laatste Nieuws
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea... 09-10-2025
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken'... 08-10-2025
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in... 07-10-2025
- Polestar lanceert filmische... 06-10-2025
- [marketeer 232] Tim Ariesen -... 03-10-2025
- Waarom contextueel adverteren... 26-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes