Adcombi introduceert Polygon-Targeting

Adcombi introduceert Polygon-Targeting
  • Online
  • 16 jun 2021 @ 11:12
  • 19977 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Digitaal

MarTech-specialist Adcombi lanceert vandaag een nieuwe technologie die lang bestaande geotargeting problemen binnen mobiele in-app-advertenties oplost. Met de Polygon-Targetingtechniek kunnen de gebieden waarin advertenties worden weergegeven veel nauwkeuriger worden afgestemd dan voorheen.

Verder biedt Polygon-Targeting adverteerders ook de mogelijkheid om lokale programmatic campagnes te combineren met offline advertenties. Mediabureau UM, onderdeel van de IPG Groep, is een van de eerste partners die Polygon-Targeting al succesvol heeft ingezet.

Geotargeting
Geotargeting is een van de meest populaire adverteermethoden. Veel marketeers gebruiken deze vorm van targeting om gericht te adverteren op gebruikers die zich in een specifieke locatie of omgeving bevinden. Tot de lancering van Polygon-Targeting zag mobiele in-app geografische targeting er als volgt uit: voor een advertentiegebied, zoals een wijk of een stad, wordt een ruime, cirkelvormige straal gedefinieerd waarin de advertenties moeten worden weergegeven. Binnen deze straal wordt er alleen geen rekening gehouden met geografische bijzonderheden. Het effect hiervan was dat bij een lokale retailcampagne in Amsterdam veel consumenten de advertentie getoond kregen, maar ongeveer de helft van hen zat aan de verkeerde kant van het IJ. 

Een lang bestaand probleem in in-app-advertenties eindelijk opgelost
Adcombi was van mening dat een cirkel een te grove maatstaf was en bedacht een oplossing om de geografische indeling van een advertentiegebied veel nauwkeuriger te bepalen. Het MarTech-specialist claimt dat de nieuwe techniek een dekking van 95 procent heeft. Auke Boersma, ceo Adcombi: 'Met Polygon-Targeting lossen we een al lang bestaand probleem op voor in-app-advertenties. Ik ben ervan overtuigd dat de techniek de digitale transitie van (hyper)lokaal adverteren een gigantische impuls gaat geven. Iets wat wordt bevestigd door de resultaten van de eerste campagnes met het Duitse mediabureau UM. Door de juiste doelgroepen via programmatic advertising te koppelen aan de dichtstbijzijnde (verkoop)locaties kan de omzet voor retailers aanzienlijk worden vergroot.'

Inga Schlebusch, Managing Partner bij UM: 'Voor onze opdrachtgevers in de FMCG-, automotive- en retailbranche wordt lokale en regionale marketing steeds belangrijker. Ik ben blij dat de slimme oplossing van Adcombi het voor ons nu veel eenvoudiger maakt om de advertentiegebieden binnen programmatic in-app-campagnes te plannen en te boeken. Het opzetten van lokale campagnes en doelgroepen is nog nooit zo efficiënt en effectief geweest.'
(PvWK)

Over Adcombi
'Adcombi biedt merken en retailers SaaS-technologie om advertentiecampagnes over het hele land uit te zetten, terwijl afzonderlijke filialen met behulp van de selfservice-MarTech-oplossing in één keer honderden lokaal aangepaste campagnes kunnen maken en deze lokale uitingen programmatic kunnen uitserveren. In de Benelux en DACH-regio’s gebruiken merken als Unilever, Jumbo, Volkswagen, Heineken, Opel, Coca-Cola, Volksbank Raiffeisenbank en Rabobank de technologie van Adcombi. Ook internationale bureaus als GroupM, Dentsu, Havas Media, IPG Mediabrands en OMG werken met de Adcombi-technologie. Voor meer informatie: https://www.adcombi.com.'

(bron: AC)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken