ING Sponsor van het Jaar

ING Sponsor van het Jaar
  • Sponsoring
  • 21 nov 2013 @ 21:58
  • 22291 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorRingAwards

ING is donderdag 21 november bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing.

In de categorie Media voor het ING RTL Z beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de opening van het Rijksmuseum. ‘In een sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek’, aldus het juryrapport.’ Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien. 

Partner van ING het Rijksmuseum viel zelf ook in de prijzen omdat Hendrikje Crebolder, hoofd development bij het museum, uitgeroepen werd tot Sponsor Personality van het Jaar. Volgens het bestuur van de Stichting Sponsor Ringen zorgde Hendrikje Crebolder en haar team er voor dat sponsors een onlosmakelijk onderdeel werden van het enorme succes van de heropening van het Rijksmuseum.

Andere grote winnaar tijdens de door Jan Joost van Gangelen gepresenteerde avond was Ziggo voor het succesvolle partnership met de Ziggo Dome, dat een SponsorRing won in de categorie Entertainment en de Innovatie SponsorRing ontving. In de categorie Sport won ARAG en de samenwerking met de KNVB Scheidsrechters een SponsorRing. In de categorie Maatschappij was er een Ring voor Achmea High 5 Challenge.

De prijzen werden voor een uitverkochte zaal uitgereikt in de DeFabrique in Utrecht. Rik Ruts, voorzitter van het bestuur van de Stichting Sponsor Ringen, benadrukte tijdens de uitreiking dat niet alleen de winnaars maar ook de andere cases trots konden zijn op hun nominatie. Hij bedankte ook de vele Vrienden van de SponsorRing die de uitreiking jaarlijks mede mogelijk maken.

De hoofdjury van de SponsorRingen stond dit jaar onder voorzitterschap van Jan Willem Brüggenwirth die de door de vijf vakjury’s vastgestelde nominaties beoordeelde op effectiviteit, creativiteit en maatschappelijke impact. Het uitgebreide juryrapport is te vinden in SponsorTribune.

De complete lijst met winnaars en nominaties van de SponsorRingen 2013:

Sponsor van het Jaar

ING

Entertainment

Winnaar
Ziggo en Ziggo Dome

Genomineerd
Bacardi en Lowlands (Casa Bacardi)
Jägermeister en div. festivals (Jägermeister Bejaardenbingo)
Microsoft Nederland en 538 (Windows 8 538 Jingleball)

Kunst & Cultuur

Winnaar
ING en Rijksmuseum (Onze helden zijn terug)

Genomineerd
Accenture en Toneelgroep Amsterdam 
CMS en De Nederlandse Opera (OperaLounge)
UPC Nederland en International Film Festival Rotterdam (Gek op film)

Maatschappij

Winnaar
Achmea High Five Challenge

Genomineerd
AEGON en Ajax Foundation en Ajax (Ajax StreetWise)
a.s.r. en Diergaarde Blijdorp (i.s.m. Feyenoord)

Media

Winnaar
ING en RTL Z Beursspel (RTL Nederland)

Genomineerd
Plan Nederland en Net5 Color Run (SBS Broadcasting)
Subway en Goede Tijden Slechte Tijden (RTL Nederland)
Volkswagen en Divorce (Volkswagen Sleutelspel) (RTL Nederland)

Sport

Winnaar
ARAG en KNVB (KNVB Scheidsrechters)

Genomineerd
KLM en KLM Open
Rabobank en paardensport

Innovatie

Ziggo en Ziggo Dome

Sponsor Personality van het Jaar

Hendrikje Crebolder

 
Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken