'Rape-gate' Ronaldo verontrust sponsors
- Sponsoring
- 5 okt 2018 @ 11:56
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenSponsoringVoetbal
- 5 okt 2018 @ 11:56
- Jeroen Mirck
Cristiano Ronaldo hangt een rechtszaak boven het hoofd vanwege een oude verkrachtingszaak in Las Vegas. Hij speelt tijdelijk geen interlands, maar ook op sponsorgebied heeft dit impact: zijn sponsors Nike en EA Sports tonen zich bezorgd.
Nike meldt in een persverklaring: 'We are deeply concerned by the disturbing allegations and will continue to closely monitor the situation.'
Ook sponsor EA Sports heeft zich uitgesproken, onder meer tegen Eurogamer en persbureau AP: 'We have seen the concerning report that details allegations against Cristiano Ronaldo. We are closely monitoring the situation, as we expect cover athletes and ambassadors to conduct themselves in a manner that is consistent with EA's values.'
Opmerkelijk is de reactie van zijn werkgever, voetbalclub Juventus. Die noemt de kwestie in twee tweets 'geen reden om onze mening over Ronaldo aan te passen.'
Zwijggeld
De aantijgingen gaan over een gebeurtenis van negen jaar geleden in Las Vegas. Het slachtoffer Kathryn Mayorga stapte onlangs alsnog naar de media. Ronaldo had de vrouw bijna 400.000 dollar aan zwijggeld betaald, maar ze wil niet langer zwijgen. De beroemde voetballer betwist dat de vrouw tegen haar wil seks met hem had.
Interessant in deze discussie is de positie van Nike. Eerder bleef het sportmerk jaren geleden Tiger Woods steunen toen deze topgolfer vreemdging. Dat had volgens Nike niets met zijn sportprestaties te maken, het was privé. Vermeende verkrachting weegt in dit licht duidelijk anders voor de sponsor.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TeamKPN Sportfonds maakt zich op... 19-11-2025
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

