'Rape-gate' Ronaldo verontrust sponsors

'Rape-gate' Ronaldo verontrust sponsors
  • Sponsoring
  • 5 okt 2018 @ 11:56
  • 9225 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenSponsoringVoetbal

Cristiano Ronaldo hangt een rechtszaak boven het hoofd vanwege een oude verkrachtingszaak in Las Vegas. Hij speelt tijdelijk geen interlands, maar ook op sponsorgebied heeft dit impact: zijn sponsors Nike en EA Sports tonen zich bezorgd.

Nike meldt in een persverklaring: 'We are deeply concerned by the disturbing allegations and will continue to closely monitor the situation.'

Ook sponsor EA Sports heeft zich uitgesproken, onder meer tegen Eurogamer en persbureau AP: 'We have seen the concerning report that details allegations against Cristiano Ronaldo. We are closely monitoring the situation, as we expect cover athletes and ambassadors to conduct themselves in a manner that is consistent with EA's values.'

Opmerkelijk is de reactie van zijn werkgever, voetbalclub Juventus. Die noemt de kwestie in twee tweets 'geen reden om onze mening over Ronaldo aan te passen.'

Zwijggeld

De aantijgingen gaan over een gebeurtenis van negen jaar geleden in Las Vegas. Het slachtoffer Kathryn Mayorga stapte onlangs alsnog naar de media. Ronaldo had de vrouw bijna 400.000 dollar aan zwijggeld betaald, maar ze wil niet langer zwijgen. De beroemde voetballer betwist dat de vrouw tegen haar wil seks met hem had.

Interessant in deze discussie is de positie van Nike. Eerder bleef het sportmerk jaren geleden Tiger Woods steunen toen deze topgolfer vreemdging. Dat had volgens Nike niets met zijn sportprestaties te maken, het was privé. Vermeende verkrachting weegt in dit licht duidelijk anders voor de sponsor.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken