Ronaldo weg als gezicht van FIFA19
- Sponsoring
- 15 feb 2019 @ 10:38
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online gamingEndorsementVoetbalMerken
- 15 feb 2019 @ 10:38
- Jeroen Mirck
Voetbal-vedette Cristiano Ronaldo is niet langer het boegbeeld van de game FIFA19. De speler van Juventus is verdwenen van de verpakkingen, de online visuals en de laadschermen van het spel.
Op de game-hoes staan nu Kevin De Bruyne van Manchester City, Neymar van Paris Saint-Germain en Paulo Dybala, ploeggenoot van Ronaldo bij Juventus. Ontwikkelaar EA Sports onthoudt zich van commentaar over deze keuze.
Veel media wereldwijd leggen een verband met de verkrachtingszaak waarin Ronaldo wordt genoemd. Hij zou zich in 2009 in een hotelkamer in de Verenigde Staten hebben vergrepen aan een model, iets wat hij zelf ontkent.
EA Sports worstelt met Ronaldo
Het zou niet de eerste keer zijn dat EA Sports anticipeert op de ophef rond Ronaldo. Zijn afbeelding werd in oktober 2018 al van de website van het Amerikaanse gamingbedrijf gehaald, die toen wel zijn zorgen uitsprak over de aantijgingen.
'We verwachten dat onze ambassadeurs zich gedragen op een manier die overeenkomst met onze waarden', zei EA Sports destijds in een verklaring. Ook een andere belangrijke sponsor van Ronaldo, het eveneens Amerikaanse bedrijf Nike, liet destijds weten de zaak op de voet te volgen.
Toch was Ronaldo de afgelopen maanden nog gewoon te zien op het promotiemateriaal van FIFA19. Ook Nike heeft nog geen afscheid van hem genomen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

