Ronaldo weg als gezicht van FIFA19

Ronaldo weg als gezicht van FIFA19
  • Sponsoring
  • 15 feb 2019 @ 10:38
  • 14089 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online gamingEndorsementVoetbalMerken

Voetbal-vedette Cristiano Ronaldo is niet langer het boegbeeld van de game FIFA19. De speler van Juventus is verdwenen van de verpakkingen, de online visuals en de laadschermen van het spel.

Op de game-hoes staan nu Kevin De Bruyne van Manchester City, Neymar van Paris Saint-Germain en Paulo Dybala, ploeggenoot van Ronaldo bij Juventus. Ontwikkelaar EA Sports onthoudt zich van commentaar over deze keuze.

Veel media wereldwijd leggen een verband met de verkrachtingszaak waarin Ronaldo wordt genoemd. Hij zou zich in 2009 in een hotelkamer in de Verenigde Staten hebben vergrepen aan een model, iets wat hij zelf ontkent.

EA Sports worstelt met Ronaldo

Het zou niet de eerste keer zijn dat EA Sports anticipeert op de ophef rond Ronaldo. Zijn afbeelding werd in oktober 2018 al van de website van het Amerikaanse gamingbedrijf gehaald, die toen wel zijn zorgen uitsprak over de aantijgingen.

'We verwachten dat onze ambassadeurs zich gedragen op een manier die overeenkomst met onze waarden', zei EA Sports destijds in een verklaring. Ook een andere belangrijke sponsor van Ronaldo, het eveneens Amerikaanse bedrijf Nike, liet destijds weten de zaak op de voet te volgen.

Toch was Ronaldo de afgelopen maanden nog gewoon te zien op het promotiemateriaal van FIFA19. Ook Nike heeft nog geen afscheid van hem genomen.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken