Ook Feyenoord sluit sponsordeal met Toto

Ook Feyenoord sluit sponsordeal met Toto
  • Sponsoring
  • 24 jul 2020 @ 08:21
  • 17035 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Voetbal

Feyenoord speelt vanaf de start van het seizoen 2020-2021 met het logo van Toto op de mouw. De club en de enige officiële aanbieder van sportweddenschappen in Nederland zetten deze week de handtekeningen onder het sponsorcontract dat per direct ingaat.

ADO Den Haag, FC Twente, RKC, FC Groningen sc Heereveen, Sparta, Willem II en FC Utrecht gingen Feyenoord al voor deze week.

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, is verheugd met het nieuws. ‘We zijn enorm blij met dit contract, dat we voor minimaal drie jaar aangaan. Het is een uitdagende tijd voor de club die veel van onze energie vraagt om ervoor te zorgen dat we de begroting op orde houden. Met dit mouwsponsorschap, dat behoort tot onze grootste sponsorcontracten, zetten we een belangrijke stap vooruit in de ambities die we voor aankomend seizoen en de periode daarna hebben.’

Trots

Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij Toto: ‘Feyenoord: de club van en voor iedereen. En dus – zeker – ook voor Koning Toto. Toto is trots de nieuwe sponsor van Feyenoord te zijn. Samen sterk. Samen op weg naar nieuwe successen!’

Voor Feyenoord is het de eerste keer in de clubhistorie dat een aparte sponsor de mouw siert. ‘In de meest vooraanstaande competities hebben we de afgelopen jaren de ontwikkelingen gevolgd,’ aldus Van Dijk. ‘We zien nu ook mouwsponsors bij de topclubs in bijvoorbeeld de Premier League en La Liga. In overleg met onze hoofdpartner Droomparken hebben we de ruimte gekregen om voor deze positie op het shirt een sponsor te vinden. Het stemt ons zeer tevreden dat we dat nu kunnen invullen met een absoluut A-merk in de Nederlandse markt, dat de afgelopen jaren veelvuldig in de prijzen is gevallen voor hun marketingcampagnes.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken