PepsiCo hoofdsponsor UEFA vrouwenvoetbal
- Sponsoring
- 2 sep 2020 @ 11:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Voetbal
- 2 sep 2020 @ 11:56
- Sjaak Hoogkamer
PepsiCo gaat een meerjarige samenwerking met het UEFA Vrouwenvoetbal aan. Het bedrijf sponsorde al de UEFA Champions League voor mannen.
‘PepsiCo is trots om zijn wereldwijde partnerschap met de UEFA te versterken en uit te breiden, zodat het nu ook het UEFA Vrouwenvoetbal omvat,’ aldus Ram Krishan, Global Chief Commercial Officer, PepsiCo. ‘Dit is een bijzonder moment in de evolutie van het voetbal – en ons bedrijf. We kijken ernaar uit om een bijdrage te leveren aan de acceleratie van het vrouwenspel en ons in te zetten voor de toekomst van het vrouwenvoetbal.’
Met de vijfjarige samenwerking ondersteunt PepsiCo vrouwenvoetbal op alle niveaus tot en met zomer 2025.
Het bedrijf wordt de hoofdpartner van de UEFA Women's Champions League, de UEFA Women's EURO, de UEFA Women's Onder 19 en Onder 17 kampioenschappen en de UEFA Women's Futsal EURO, evenals UEFA's Together #WePlayStrong-programma, dat erop gericht is meer meisjes en vrouwen aan te moedigen om te voetballen.
‘De populariteit van en interesse in vrouwenvoetbal neemt elk jaar toe en daarom zijn we verheugd dat we zo'n vertrouwde partner als PepsiCo hebben gevonden om met ons mee te gaan op deze spannende reis,’ aldus Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van UEFA Events SA. ‘PepsiCo is de afgelopen vijf jaar een innovatieve en invloedrijke partner geweest van de UEFA Champions League en we willen deze energie en ervaring benutten om het Vrouwenvoetbal naar nieuwe hoogten te brengen.’
Fans
Sinds PepsiCo in 2015 een belangrijke sponsor werd van de UEFA Champions League, werkt het bedrijf samen met de UEFA om fans te enthousiasmeren en dichter bij de atleten en het spel waar ze van houden te brengen, waaronder vrouwelijke sterspelers zoals de Nederlandse vedette Lieke Martens. ‘Het hebben van een grote sponsor als PepsiCo die zich verbindt met het UEFA Vrouwenvoetbal is de invloed en erkenning die vrouwenvoetbal en haar atleten en fans nodig hebben en verdienen,’ aldus Martens. ‘Ik vond het geweldig om samen te werken met PepsiCo en hun iconische merken zoals Lay's en kijk ernaar uit om te zien hoe ze het vrouwenvoetbal in de schijnwerpers gaan zetten – dit is geen variant op het mannenspel; het is een competitie die helemaal op zichzelf staat.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Audi en Revolut presenteren F1-team15-12-2025
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

