Club Brugge sluit sponsordeal met Blox, volledig in Bitcoin

Club Brugge sluit sponsordeal met Blox, volledig in Bitcoin
  • Sponsoring
  • 20 aug 2021 @ 11:21
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Club Brugge heeft in Blox, de Crypto-App van BTC-Direct, een nieuwe sponsor gevonden. Blox zal de komende 2 seizoenen het blauw-zwarte shirt sieren als mouwsponsor. Het partnership wordt volledig in cryptomunten betaald, uniek in België en onder Champions League-clubs.

Voorzitter Club Brugge Bart Verhaeghe: “Dit partnership is een heel logische stap. Club Brugge en Blox zijn twee innovatieve bedrijven, in een wereld die bijzonder snel evolueert. Cryptomunten zullen in de toekomst een meer prominente rol spelen in onze economie, maar het brede publiek heeft er nu vaak nog geen toegang toe. De app van Blox brengt daar verandering in. Het is dan ook heel symbolisch om zo’n vooruitstrevend partnership aan te kondigen in een historische handelsstad als Brugge, waar tijdens de Middeleeuwen het begrip van de beurs ontstaan is.”

CBO Bob Madou: “We geloven bij Club sterk in de toekomst van digitale munten. Crypto is de voorbije jaren uitgegroeid tot een vaste waarde in de financiële sector en BLOX is een betrouwbare, duurzame partij die er al bij is sinds 2013, het prille begin. Het innovatieve karakter van BLOX past perfect bij onze Club en we zijn dan ook trots om deze deal 100% in crypto te kunnen realiseren, de eerste dergelijke deal in de Belgische B2C markt. De voorbije jaren hebben we bij Club een traject naar meer klantvriendelijkheid en convenience doorgemaakt en we geloven dat digitale munten daar ook in de toekomst een rol kunnen in gaan spelen. Denk maar aan de mogelijkheid om de BLOX-App te integreren in de Fan wallet zodat bijvoorbeeld betalen met Crypto op Club mogelijk kan worden.”

Mike Hutting, CEO BLOX: “De samenwerking met Club Brugge is voor ons in meerdere opzichten bijzonder. Allereerst omdat we met CB een partij treffen die niet alleen op het veld, maar ook als organisatie hoge ogen gooit. De drang naar innovatie voelden wij heel sterk vanaf de eerste gesprekken die we hebben gevoerd. Als crypto believers van het eerste uur is het voor ons natuurlijk fantastisch om de volledige deal in bitcoin te doen. We kijken enorm uit naar onze partnership en wie weet wat we als CB en BLOX samen nog meer kunnen realiseren."

 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken