CêlaVíta nieuwe sponsor Van Gogh Museum

CêlaVíta nieuwe sponsor Van Gogh Museum
  • Sponsoring
  • 27 sep 2021 @ 14:34
  • 11296 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

In het schilderij ‘De aardappeleters’ van Van Gogh ziet aardappelproducent CêlaVíta dé link met het Van Gogh Museum voor een partnership.

Links: Vincent van Gogh, Aardappelrooiende boer, 1885, krijt op papier, Van Gogh Museum, Amsterdam (Vincent van Gogh Stichting).
Rechts: Marcel Verhoeven, teler CêlaVíta aardappelen, te Erp.

CêlaVíta zal minimaal een jaar het Van Gogh Museum steunen. De samenwerking gaat in aardappeloogstmaand september in. Marjan Skotnicki-Hoogland, managing director CêlaVíta: ‘Samen het beste en lekkerste uit de aarde halen, voor de huidige en nieuwe generatie aardappeleters. Dat is waar wij voor staan. Door deze mooie samenwerking met het Van Gogh Museum hebben we gezamenlijk een unieke kans gecreëerd om de oude en nieuwe generatie aardappeleters te verbinden. Dat vinden we prachtig en het maakt ons trots.’

De aardappeleters: misser of meesterwerk?
Met het partnerschap draagt CêlaVíta onder andere bij aan de totstandkoming van de in het najaar te openen tentoonstelling De aardappeleters, misser of meesterwerk?, die vanaf vrijdag 8 oktober 2021 in het Van Gogh Museum te zien is. Emilie Gordenker, algemeen directeur Van Gogh Museum: ‘Het tafereel van een boerengezin aan een dis met aardappelen dat Vincent van Gogh in 1885 in het Brabantse Nuenen schilderde, is een van de hoogtepunten uit de collectie van het Van Gogh Museum, maar werd zeker niet altijd door iedereen als zodanig beschouwd. De tentoonstelling zal in het teken staan van het ontstaansproces van het schilderij, Van Goghs toewijding en doorzettingsvermogen, de betekenis die het werk voor hem had en de kritiek die hij op het schilderij kreeg. Een selectie schilderijen, tekeningen, schetsen en brieven van Vincent van Gogh en werken van zijn tijdgenoten en inspiratiebronnen zoals Jozef Israëls en Anthon van Rappard vertellen het volledige verhaal achter het schilderij.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken