Mastercard op stap met Rembrandt

Mastercard op stap met Rembrandt
  • Sponsoring
  • 22 okt 2021 @ 10:40
  • 19890 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mastercard sponsort vier Nederlandse musea waaronder het Museum het Rembrandthuis. Bureau FCB Amsterdam maakte ter gelegenheid een audiotour door de straten van Amsterdam genaamd ‘Wandelen met Rembrandt’.

In de tour nemen Rembrandt en zijn naasten de wandelaar mee door het Amsterdam van 400 jaar geleden.

Men gaat terug naar de tijd waarin de schilder zijn reputatie en portfolio opbouwde en men hoort de verhalen achter de wereldberoemde schilderijen en etsen van de grootmeester zelf.

De tour is voor iedereen toegankelijk via wandelenmetrembrandt.nl. Daarnaast staan er door Amsterdam abri’s met een QR-code. Door deze te scannen opent de mobiele pagina en kan men ter plaatse direct aan de tour beginnen.

Mastercard faciliteert zogenoemde Priceless Experiences en wil dat doel nastreven binnen de kunst- en cultuursector. Onder het credo ‘stap in de wereld van kunst’ is het betaaltechnologiebedrijf sponsor geworden van vier Nederlandse musea: het Krölller-Müller Museum, de Kunsthal Rotterdam, het Stedelijk Museum Amsterdam én het Rembrandthuis. Met activaties, campagnes en samenwerkingen zet Mastercard zich in om kunst breed toegankelijk te maken.

Credits

Klant: Mastercard Nederland 

Verantwoordelijk bij klant: Marene Arnold

Het Rembrandthuis

Verantwoordelijk: Martijn Bosch (Marketing & Sales)

Bureau: FCB Amsterdam

Concept: Wouter Kampman, Viet Ta Trong, Rolf Bais

Strategie: Bram Draaijer

Account: Fabienne Molleman, Violet Walburg

Productie: 23G

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken