Adidas laat Messi tegen zichzelf spelen

  • Sponsoring
  • 21 nov 2022 @ 07:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Adidas viert de carrière van Lionel Messi met een video waarin de vijf ‘WK-versies’ van de Argentijn voorkomen. De video is gemaakt met behulp van AI en diverse visuele effecten.

Messi speelt dit wereldkampioenschap voor de laatste keer voor zijn thuisland, na achttien jaar en vijf WK-toernooien in 2006, 2010, 2014, 2018 en 2022. In ‘The Impossible Rondo’ neemt Messi het op tegen de vier eerdere WK-versies van hemzelf. Met historische en hedendaagse beelden zijn er vier verschillende, verjongde versies van de voetballer gecreëerd, inclusief zijn kapsels, historische WK-shirts en favoriete schoenen. Deze creaties werden toegepast op body doubles, waarmee de Messi’s versus Messi tot leven kwamen.

De clip is onderdeel van Adidas’ ‘Impossible is Nothing’ WK-campagne. Vorige week lanceerde het sportmerk ‘A Family Reunion’ waarin Messi, Karim Benzema, Achraf Hakimi, Son Heung-Min, Jude Bellingham, Pedro ‘Pedri’ González López en Serge Gnabry herenigd worden, ieder met z’n eigen voorbereiding in aanloop naar het moment dat zij op het wereldtoneel mogen schitteren. 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken