[Mijn marketing] Patritia Pahladsingh: ‘We maken meer dan alleen spotjes’

[Mijn marketing] Patritia Pahladsingh: ‘We maken meer dan alleen spotjes’
  • Algemeen
  • 5 mrt 2020 @ 09:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatiePersonalia

Patritia Pahladsingh (49) is managing director van reclamebureau TBWA\Neboko. Pahladsingh houdt van creatie en commercie, maar soms trekt ze zich terug om na te denken over de zingeving van haar werk en het leven.

Lef

Ik heb een zwak voor merken die lef tonen. Merken die het aandurven om het bestaande los te laten en iets heel nieuws te proberen. Echte disruptors!

Toto

Ik vind Koning Toto een mooie campagne. Niet omdat wij 'm hebben gemaakt, maar omdat het echt part of culture is geworden.

Effect

De beste reclamevakprijs blijft uiteraard de Effie. We maken mooie creaties, maar als deze niet het gewenste effect hebben, dan is het slechts behang.

DDB

Mijn favoriete reclamebureau -naast TBWA- is DDB. Ik ben er opgegroeid en zal er daardoor altijd een zwak voor houden.

Magie

Ik vind het jammer dat we het binnen de reclame soms moeilijk vinden om naar ons gevoel te luisteren. Creatie gaat tegenwoordig ook over tech en data, maar juist het buikgevoel brengt magie tot stand. 

Diversity

Ik ben groot voorstander van diversiteit in de branche, maar dan wel in de breedste zin van het woord: jong, oud, man, vrouw, gekleurd, niet gekleurd, junior, senior, etc.

Zingeving

Mijn favoriete magazinemerk is Happinez. Ik houd van creatie en commercie, maar soms is het goed om je even terug te trekken en na te denken over de zingeving van je werk en het leven.

Misverstand

Het is een misverstand dat men denkt dat reclamemensen alleen maar spotjes maken. De industrie is meer dan dat. We zijn ‘business adviseurs’ die zich verdiepen in merken om deze succesvol te maken.

Goed doen

Mijn persoonlijke marketinguitdaging is 'doing good'. Ik merk dat ik het steeds belangrijker vind om in mijn werk ook goed te doen. Voor merken die het in hun DNA hebben is dat makkelijker dan voor merken met commercie als basis. Maar hoe krijg je het voor elkaar om ook met deze merken goed te doen, zonder dat het aanvoelt als green washing? Dat vind ik een uitdaging.

 

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken