Artsen zonder Grenzen schaalt campagne Gaza op

- Algemeen
- 19 apr 2024 @ 08:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 apr 2024 @ 08:16
- Michiel van Zaane
Artsen zonder Grenzen schaalt de lopende campagne voor Gaza op, omdat de noodhulporganisatie de medische nood in het oorlogsgebied dagelijks ziet toenemen.
Sinds het begin van de oorlog gaf de organisatie t/m december 2023 al bijna 25 miljoen euro uit aan medische noodhulp voor Gaza, maar meer geld is dringend nodig. Daarom worden er van 19 april t/m 30 april ook televisie- en radiocommercials, print advertenties en SEA ingezet, naast de social paid en organic uitingen die al vanaf oktober werden ingezet.
Dat de medische noden dagelijks toenemen komt vooral door het grote tekort aan voedsel en drinkwater. In Gaza dreigt voor meer dan een miljoen mensen een catastrofale hongersnood. Artsen zonder Grenzen biedt vanaf het begin van het conflict medische noodhulp in Gaza en doet er alles aan om dit te blijven doen.
De campagne
De campagne loopt via paid en organic social media, een televisiereclame op NPO 1, 2 en 3, een radiospot op NPO-radio 2, 3Fm en FunX, directmail, advertenties in kranten en SEA. De campagne loopt van 19 april tot en met 30 april. Daarna blijven paid en organic social doorlopen zolang het nodig is. Omdat het onmogelijk is om een cameraploeg veilig Gaza in te krijgen is voor de tv- en radioreclames gebruik gemaakt van audiofragmenten en foto’s die AzG ontving van haar hulpverleners in Gaza.
Zangeres Naaz
De Rotterdamse singer-songwriter Naaz neemt de voice-over van de tv- en radio-commercial voor haar rekening. Haar ouders zijn Irak ontvlucht voor het oorlogsgeweld. Naaz en haar familie dragen het werk van Artsen zonder Grenzen een warm hart toe.
Credits:
Creatie: Rogier & Matthijs
Producer: Lotte de Rooij
Edit: Gert-Willem Visser
Sound: Public Audio
Voice-over: Naaz
Grading: Efraïm Gons
DTP: Pieter Bruijn
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gen Z vecht vaak tegen microstress
- Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met...
- 'Campagnedrukwerk steeds groener'
- TicketSwap en ADE duiken in belevingswereld Gen Z
- Sweetie opgenomen in expo Van Abbe Eindhoven 'Bridging Minds'
- Ebbing Tides: Pionieren met kelp en natuurherstel op zee
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

