Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan trekt een heldere lijn

Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan trekt een heldere lijn
  • B2b
  • 7 jun 2018 @ 10:20
  • 18618 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag
  • 7 jun 2018 @ 10:20
  • 18618 x gelezen
  • Wout Maas

Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan lanceert vandaag een nieuwe campagne en huisstijl. In de campagne 'De Heldere Lijn - Omdat het de kunst is de essentie te vangen' worden de teamleden van Kennedy Van der Laan in één heldere lijn geportretteerd. MarketingTribune spreekt met Director Marketing & Business Development Farah Martinez.

In deze campagne wordt nadrukkelijk gekozen voor de heldere lijn. In hoeverre wijkt deze af van de lijn die tot op heden is gevolgd?
De Heldere Lijn is een nieuw ontwikkeld communicatieconcept dat als metafoor dient voor de manier waarop ons kantoor al 25 jaar werkt.  

Wat is het belangrijkste doel van deze campagne?
Het primaire doel is het vergroten van brand knowledge. Naast naamsbekendheid willen wij vooral vertellen wie wij zijn en wat onze visie is op het bedrijven van dit vak. Dat doen wij door het communiceren van de werkwijze van onze advocaten en het uitdragen van onze culturele waarden.

De P van Personeel speelt een belangrijke rol in deze campagne door portretten van de medewerkers. Waarom is hiervoor gekozen? En wat zijn de kernwaarden van de KVdL-medewerker?
Het zijn de mensen die ons kantoor maken, zij hebben de kennis en ervaring. Deze campagne is een metafoor voor de manier waarop onze mensen werken. De werkwijze van de kunstenaar spiegelen wij met de werkwijze van onze advocaten. Zowel de kunstenaar als de advocaat neemt een breed perspectief als uitgangpunt, wij moeten beide de kunst van het zien van de essentie goed beheersen en tot slot ook de vaardigheid hebben om de essentie te vatten. De kunstenaar doet dit door een portret in 1 heldere lijn, wij doen dit met pragmatische, direct toepasbare adviezen.

KVdL heeft samengewerkt met Jurriaan van Hall. Hoe is deze samenwerking bevallen?
Heel goed! Wij hebben deze campagne verder ontwikkeld met een tailored-freelance team bestaande uit: merkstrateeg Sabine van der Velden, art director Michel van Duyvenbode, copywriter Peter van der Wijck, producer Marcel Ossendrijver en In case of Fire is aangehaakt voor de filmproductie. Jurriaan is door het productieteam ‘gescout’. Hij is naast een vakman ook een heel fijn persoon. Wij hebben met veel plezier samengewerkt.

Wanneer volgen de mediacampagne en arbeidsmarktcampagne? Met welke bureaus zal hiervoor worden samengewerkt? En wat is al met al het einddoel van deze campagnes?
Wij starten in september met een media- en outdoorcampagne. Inkoop hiervan is door Wiscrackers gedaan. Die zichtbaarheid dient primair onze naamsbekendheid.
De arbeidsmarktcampagne volgt later in het jaar en dient voor het bereiken van juridisch talent dat zich aangetrokken voelt door onze werkwijze en cultuur. Kort gezegd: topadvocatuur met een menselijke maat.

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken