Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan trekt een heldere lijn
- B2b
- 7 jun 2018 @ 10:20
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2018 @ 10:20
- Wout Maas
Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan lanceert vandaag een nieuwe campagne en huisstijl. In de campagne 'De Heldere Lijn - Omdat het de kunst is de essentie te vangen' worden de teamleden van Kennedy Van der Laan in één heldere lijn geportretteerd. MarketingTribune spreekt met Director Marketing & Business Development Farah Martinez.
In deze campagne wordt nadrukkelijk gekozen voor de heldere lijn. In hoeverre wijkt deze af van de lijn die tot op heden is gevolgd?
De Heldere Lijn is een nieuw ontwikkeld communicatieconcept dat als metafoor dient voor de manier waarop ons kantoor al 25 jaar werkt.
Wat is het belangrijkste doel van deze campagne?
Het primaire doel is het vergroten van brand knowledge. Naast naamsbekendheid willen wij vooral vertellen wie wij zijn en wat onze visie is op het bedrijven van dit vak. Dat doen wij door het communiceren van de werkwijze van onze advocaten en het uitdragen van onze culturele waarden.
De P van Personeel speelt een belangrijke rol in deze campagne door portretten van de medewerkers. Waarom is hiervoor gekozen? En wat zijn de kernwaarden van de KVdL-medewerker?
Het zijn de mensen die ons kantoor maken, zij hebben de kennis en ervaring. Deze campagne is een metafoor voor de manier waarop onze mensen werken. De werkwijze van de kunstenaar spiegelen wij met de werkwijze van onze advocaten. Zowel de kunstenaar als de advocaat neemt een breed perspectief als uitgangpunt, wij moeten beide de kunst van het zien van de essentie goed beheersen en tot slot ook de vaardigheid hebben om de essentie te vatten. De kunstenaar doet dit door een portret in 1 heldere lijn, wij doen dit met pragmatische, direct toepasbare adviezen.
KVdL heeft samengewerkt met Jurriaan van Hall. Hoe is deze samenwerking bevallen?
Heel goed! Wij hebben deze campagne verder ontwikkeld met een tailored-freelance team bestaande uit: merkstrateeg Sabine van der Velden, art director Michel van Duyvenbode, copywriter Peter van der Wijck, producer Marcel Ossendrijver en In case of Fire is aangehaakt voor de filmproductie. Jurriaan is door het productieteam ‘gescout’. Hij is naast een vakman ook een heel fijn persoon. Wij hebben met veel plezier samengewerkt.
Wanneer volgen de mediacampagne en arbeidsmarktcampagne? Met welke bureaus zal hiervoor worden samengewerkt? En wat is al met al het einddoel van deze campagnes?
Wij starten in september met een media- en outdoorcampagne. Inkoop hiervan is door Wiscrackers gedaan. Die zichtbaarheid dient primair onze naamsbekendheid.
De arbeidsmarktcampagne volgt later in het jaar en dient voor het bereiken van juridisch talent dat zich aangetrokken voelt door onze werkwijze en cultuur. Kort gezegd: topadvocatuur met een menselijke maat.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- Wiscrackers
- brand knowledge
- De Heldere Lijn
- Kennedy Van der Laan
- In case of Fire
- Jurriaan van Hall
- Farah Martinez
- Marcel Ossendrijver
- Michiel van Duyvenbode
- Sabine van der Velden
- Peter van der Wijck
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
- SoftwareOne en Eye-Able richten zich... 26-06-2025
- Adform introduceert visuele planner... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation